Idealna sylwetka latem. "Każde ciało nadaje się do wyjścia na plażę"

Zdrowie

Aktualizacja:

Jak znaleźć motywację do treningów i pracy nad sobą? Praktyczny poradnik, który w tym pomoże, stworzyła popularna trenerka Ola Żelazo. Aby wprowadzić jej zasady w życie nie potrzeba żadnych sprzętów, można je więc od razu wprowadzić w życie. A to pozwoli rozpocząć ćwiczenia, zanim nasz zapał do nich się ulotni.

Jak zacząć ćwiczyć w wakacje?

Lato to niejednokrotnie magiczny termin, do którego planujemy zdobyć idealną formę i wspaniałą sylwetkę. A gdy to się nie udaje, zapał mija i wszystkie wspaniałe zamierzenia są przekładane na kolejny rok. To duży błąd, bo treningi można rozpocząć nawet latem. Wymaga to jednak silnej motywacji i dużej dozy samozaparcia.

- Każde ciało nadaje się do wyjścia na plażę, żeby je odsłonić, założyć bikini czy kąpielówki i wystawić się do słońca. Bez względu na to, czy ważymy 40 kg czy 140 kg - podkreśla Aleksandra Żelazo, autorka książki "Jak zmobilizować się do aktywności. Przewodnik motywacyjny w wersji praktycznej”. - Ale fajnie jest mieć sprawne ciało: że możemy zawiązać buta czy podbiec do autobusu i nie będzie bólu - dodaje trenerka.

Upalne dni nie zachęcają do ćwiczeń, dlatego dobrze jest zaplanować aktywność fizyczną na poranek lub wieczór, kiedy temperatury są nieco niższe. Na dobry początek warto przypomnieć sobie szkolne lekcje wychowania fizycznego: wymachy ramion, trucht czy unoszenie kolan. Podstawą jest dostosowanie poziomu trudności, tak aby zbyt skomplikowane ćwiczenia nie zniechęciły do treningów. Jak wiec rozpocząć treningi?

- Trzeba zaakceptować siebie, codziennie poświęcić kilka-kilkadziesiąt minut, w zależności od tego, na jakim jesteśmy etapie, na aktywność - radzi Aleksandra Żelazo. - Może to być rower, pływanie, zejście na matę. Trzecia porada to znaleźć wsparcie osób nam bliskich, nawet na grupach facebookowych. Kogoś, komu będzie można się pożalić, jeśli to jest domownik, to idealnie - zaznacza ekspertka.

Aleksandra Żelazo nie zatrzymała się wyłącznie na teorii. W plenerowym studiu Dzień Dobry Wakacje przeprowadziła trening jogilastessu. Instruktorka zachęcała również do wykonywania ćwiczeń boso, aby uwolnić napięcie stóp.

Ola Żelazo motywuje do regularnych ćwiczeń

Motywacja jest niezwykle indywidualną sprawą. Inny cel przyświeca osobom od zawsze związanych ze sportem, a inny tym, którzy dopiero rozpoczynają swoją z nim przygodę. Dla przykładu dla osób starszych wspaniała może okazać się perspektywa zmniejszenia dolegliwości bólowych za pomocą aktywności fizycznej. Przed wyborem jej konkretnej formy warto też odpowiedzieć sobie na pytanie o sport, który lubimy oglądać. Przyjemność i pasja to bardzo dobry fundament na zbudowanie długotrwałego programu treningowego.

Ciało i jego stan ma ogromny wpływ na psychikę. Ćwiczenia fizyczne nie tylko ujędrnią skórę i uwydatnią mięśnie, ale też sprawią, że poprawia się samopoczucie.

- Kobiety po ciążach, 50, 60+, nie będą takie jak 20-latki, ale wciąż możemy mieć full energii i cieszyć się tym, że żyjemy, że możemy się ruszać - zapewnia Ola Żelazo. - Bo ruch i aktywność to coś najwspanialszego, co może nas spotkać każdego dnia - podsumowuje trenerka.

Wszystkie odcinki Dzień Dobry TVN i Dzień Dobry Wakacje znajdziesz w serwisie Player.pl.

Zobacz także:

Autor: Adam Barabasz

Tagi:
Prowadzący:
Tagi:
Prowadzący: