Dalsza część tekstu pod wideo:
Bank Millenium ostrzega klientów
Bank Millenium wydał pilny komunikat, którego celem jest ochrona klientów przed oszustwem. Tym razem ostrzeżenie dotyczy głównie użytkowników Androidów. Cyberprzestępcy wysyłają link do fałszywej aplikacji banku, najczęściej za pośrednictwem SMS-a lub e-maila, pod pretekstem aktualizacji prawdziwej aplikacji.
Gdy odbiorca wiadomości kliknie link, jest proszony o weryfikację karty przez NFC - musi więc zbliżyć kartę do telefonu oraz podać kod PIN. Taka sytuacja jest bardzo niebezpieczna dla klienta - oszust uzyskuje dostęp do danych, co zwiększa ryzyko utraty środków finansowych.
Jak rozpoznać oszustwo?
Bank Millenium przypomniał klientom, jak rozróżnić wiadomość oszustów od prawdziwego komunikatu.
Aplikacja powinna być zainstalowana z zaufanego źródła, czyli sklepu Google Play. Nie można też klikać w linki przesłane od nieznanych nadawców, a gdy aplikacja wymusza podanie numeru PESEL, czy hasła do bankowości elektronicznej, najlepszym rozwiązaniem jest kontakt z bankiem.
- Prawdziwa aplikacja nigdy nie poprosi o kod PIN do karty ani o przyłożenie jej do telefonu. Nasz konsultant nigdy nie poprosi Cię o poufne dane i kod PIN do karty. Tożsamość naszego konsultanta potwierdzaj w aplikacji mobilnej - podsumowano w komunikacie opublikowanym na stronie Banku Millenium.
Zobacz także:
- Niechcący został "oszustem z Tindera". "Zawsze jest wymyślone inne imię do danego zdjęcia"
- Gigantyczny wyciek danych. Loginy i hasła do popularnych serwisów trafiły do sieci
- Internetowi oszuści podszywają się pod znane osoby i zachęcają do inwestowania. "Widziałam, że jestem okradana"
Autor: Aleksandra Matczuk
Źródło: Bank Millenium
Źródło zdjęcia głównego: GettyImages/d3sign