Popularny bank ostrzega klientów przed oszustwem. "Konsultant cię o to nie poprosi"

Popularny bank ostrzega klientów przed oszustwem
Popularny bank ostrzega klientów przed oszustwem
Źródło: GettyImages/d3sign
Bank Millenium wydał pilny komunikat skierowany do klientów, którzy są użytkownikami Androidów. Oszuści wysyłają linki do fałszywej aplikacji pod pretekstem aktualizacji. Jak rozpoznać, że jest to wiadomość od cyberprzestępców? Sprawdź.

Dalsza część tekstu pod wideo:

DD_20250508_Uwaga_rep_napisy
Naciągali seniorów “na garnki”. Dziś “na piece” - napisy
Źródło: Dzień Dobry TVN

Bank Millenium ostrzega klientów

Bank Millenium wydał pilny komunikat, którego celem jest ochrona klientów przed oszustwem. Tym razem ostrzeżenie dotyczy głównie użytkowników Androidów. Cyberprzestępcy wysyłają link do fałszywej aplikacji banku, najczęściej za pośrednictwem SMS-a lub e-maila, pod pretekstem aktualizacji prawdziwej aplikacji.

Gdy odbiorca wiadomości kliknie link, jest proszony o weryfikację karty przez NFC - musi więc zbliżyć kartę do telefonu oraz podać kod PIN. Taka sytuacja jest bardzo niebezpieczna dla klienta - oszust uzyskuje dostęp do danych, co zwiększa ryzyko utraty środków finansowych.

Jak rozpoznać oszustwo?

Bank Millenium przypomniał klientom, jak rozróżnić wiadomość oszustów od prawdziwego komunikatu.

Aplikacja powinna być zainstalowana z zaufanego źródła, czyli sklepu Google Play. Nie można też klikać w linki przesłane od nieznanych nadawców, a gdy aplikacja wymusza podanie numeru PESEL, czy hasła do bankowości elektronicznej, najlepszym rozwiązaniem jest kontakt z bankiem.

- Prawdziwa aplikacja nigdy nie poprosi o kod PIN do karty ani o przyłożenie jej do telefonu. Nasz konsultant nigdy nie poprosi Cię o poufne dane i kod PIN do karty. Tożsamość naszego konsultanta potwierdzaj w aplikacji mobilnej - podsumowano w komunikacie opublikowanym na stronie Banku Millenium.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości