Upadek Neckermanna. Gwarancje ubezpieczeniowe dla klientów

W związku z niewypłacalnością Neckermann Polska, Marszałek Województwa Mazowieckiego uruchomił procedurę wynikającą z gwarancji ubezpieczeniowej na kwotę 25 mln zł. Przygotował także dla klientów tego biura specjalne infolinie.

W związku z niewypłacalnością Neckermann Polska, Marszałek Województwa Mazowieckiego uruchomił procedurę wynikającą z gwarancji ubezpieczeniowej na kwotę 25 mln zł - napisali w środę w oświadczeniu przedstawiciele Allianz Partners.

"W związku z ogłoszoną w dniu 25.09.2019 roku niewypłacalnością Neckermann Polska Sp. z o.o., Marszałek Województwa Mazowieckiego uruchomił procedurę wynikającą z gwarancji ubezpieczeniowej organizatora turystyki udzielonej przez Allianz Partners (AWP P&C S.A. Oddział w Polsce). Gwarancja opiewa na kwotę 25 mln zł" - poinformowało Allianz Partners.

Upadek biura podróży: gdzie się zgłaszać?

Jak powiedział Piotr Ruszowski, dyrektor pionu Sprzedaży i Marketingu w Allianz Partners, część kwoty zostanie przyznana Marszałkowi Województwa Mazowieckiego na pomoc klientom, którzy wyjechali na wakacje z Neckermann i zostały one przerwane. Druga część przypadnie klientom, których wyjazd został odwołany. Zostanie im przyznany zwrot kosztów.

Klienci, którzy dokonali już wpłaty za imprezę, która nie została, bądź nie zostanie zrealizowana - lub która została przerwana i nastąpił wcześniejszy powrót do kraju - powinni się zgłaszać do ubezpieczyciela, czyli AWP P&C S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 50 B.

Co powinno zawierać zgłoszenie?

Zgłoszenie powinno zawierać:

  • imię, nazwisko oraz adres do korespondencji poszkodowanego podróżnego;
  • kopię umowy o udział w imprezie;
  • kopię dowodów wpłat za imprezę oraz udokumentowanie innych kosztów poniesionych podczas imprezy związanych z niewypłacalnością;
  • oświadczenie stwierdzające niewykonanie umowy przez Neckermann Polska i określenie wysokości roszczenia oraz numer rachunku bankowego, na który ma nastąpić zwrot.

Ubezpieczyciel ma 30 dni na rozpatrzenie zgłoszenia i następnie 30 dni od momentu rozpatrzeniu na wypłatę roszczenia.

Allianz poinformowało, że ich Centrum Operacyjne uruchomiło dodatkowe numery telefonów dla klientów biura podróży Neckermann. Osoby przebywające za granicą mogą skontaktować się z Centrum Operacyjnym pod czynnym całą dobę numerem telefonu: +48 22 522 29 00. Osobom, których wyjazd został odwołany, dedykowano czynny w dni powszednie między 8 a 16, numer telefonu: +48 22 563 11 00 oraz adres e-mail: nm.odwolania@allianz.com.

"Jako ubezpieczyciel deklarujemy pełną współpracę z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego oraz z podległymi mu urzędnikami. Wywiążemy się ze wszystkich zobowiązań wynikających z udzielonej przez nas gwarancji ubezpieczeniowej" - podało Allianz Partners.

Czy za nieudane wakacje możemy dostać odszkodowanie?

W środę biuro podróży Neckermann Polska poinformowało, że w najbliższych dniach zarząd spółki złoży do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy wniosek o ogłoszenie upadłości Neckermann Polska. "Działanie to jest podyktowane koniecznością wynikającą z przepisów art 21 ust. 1 ustawy Prawo upadłościowe" - przekazało biuro podróży. Prezes zarządu biura Maciej Nykiel potwierdził także, że wszyscy klienci Neckermann Polska są objęci ochroną, wynikającą z udzielonych gwarancji ubezpieczeniowych oraz z przepisów o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym.

Infolinie dla klientów Neckermanna

W związku ze złożeniem przez biuro podróży Neckermann Polska Marszałkowi Województwa Mazowieckiego oświadczenia o niewypłacalności, urząd przygotował dla klientów tego biura specjalne infolinie. Informacje można uzyskać pod numerami telefonów:

  • +48 22 597 95 24,
  • +48 22 597 95 43,
  • +48 22 597 95 45
  • lub +48 22 597 95 41.

Urząd Marszałkowski podał w środę, że organem do którego należy się zwrócić w przypadku, gdy podróżny w momencie niewypłacalności biura podróży znajduje się poza granicami kraju, jest Marszałek Województwa Mazowieckiego. On zależności od sytuacji może zdecydować o pokryciu kosztów kontynuacji imprezy turystycznej, pokryć koszty powrotu lub podjąć działania związane z organizacją powrotu.

Kontakt do urzędu w tej sprawie to: Departament Kultury, Promocji i Turystki, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Brechta 3 03-472 Warszawa, tel. +48 22 597 95 24, +48 22 597 95 43, +48 22 597 95 45, +48 22 597 95 41 oraz adres e-mail: dkpit@mazovia.pl.

Źródło: PAP

podziel się:

Pozostałe wiadomości

Jak nosić pierścionki? Podpowiadamy! 
Materiał promocyjny

Jak nosić pierścionki? Podpowiadamy!