Ciąża

Trening dla kobiet w ciąży. Poprawia samopoczucie, odciąża plecy. Wystarczy 7-10 minut dziennie

Ciąża

Trening dla kobiet w ciąży. Poprawia samopoczucie, odciąża plecy. Wystarczy 7-10 minut dziennie

Trenerka fitness Kasia Bigos, która sama jest w 5 miesiącu ciąży, zaproponowała w Dzień Dobry TVN proste ćwiczenia dla ciężarnych  kobiet. Są one doskonałym rozwiązaniem, by rozpocząć aktywnie dzień, będąc zarówno w początkowym stadium ciąży, jak i w zaawansowanym. Wykonywane regularnie pozwolą utrzymać formę oraz finalnie ułatwią poród. 

Dlaczego ciężarne kobiety powinny ćwiczyć?

Kasia Bigos na początku oświadczyła, że o ile nie ma żadnych przeciwwskazań medycznych, to gorąco zachęca wszystkie ciężarne kobiety do aktywności fizycznej. Dlaczego?

– Tych plusów jest tak dużo, że do końca programu mogliśmy o tym rozmawiać. Chodzi oczywiście o zdrowie, lepsze krążenie. Nie wspominając już o przeciwdziałaniu otyłości, cukrzycy i poprawie kondycji psychicznej - oznajmiła trenerka.

- Dobrze dobrana aktywność wspomaga całą ciążę. Pozwala też lepiej ułożyć się maleństwu i przygotować kobiety do porodu naturalnego – dodała.

Trening Kasi Bigos - krok po kroku

Po tych słowach Kasia przystąpiła do ćwiczeń. Trening, który zaprezentowała, mogą wykonywać oczywiście nie tylko ciężarne kobiety. Także drodzy panowie - ćwiczcie razem z partnerkami!

Kasia najpierw ustawiła stopy na szerokość bioder, a następnie zaczęła ruszać miednicą w przód i tył – Z wydechem napinamy pośladki, z wdechem-rozluźniamy. To jest delikatne ćwiczenie mobilizujące miednicę – podkreśliła.

Później zaczęła kołysać biodrami na boki i wykonywać delikatne krążenia. Trenerka przyznała, że to świetne ćwiczenia na odcinek lędźwiowy, na który często skarżą się kobiety.

W następny kroku pokazała ćwiczenia oddechowe, które są wspaniałe nie tylko dla przyszłej mamy, lecz i dla dziecka. Później przeszła do ćwiczeń wzmacniających, czyli półprzysiadów, przysiadów z równoczesnym otwarciem klatki piersiowej oraz przysiadów sumo. Te propozycje, które pomogą ciężarnym pozbyć się m.in. kifozy.

Następnie przyszedł czas na rozciąganie i ćwiczenie na rozluźnienie miednicy. – Ono pięknie przygotowuje do porodu – podkreśliła. Na koniec Kasia przystąpiła do klęku podpartego i wykonywała "kocie grzbiety", by rozciągnąć plecy.

Koniecznie zobacz w materiale wideo, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia. 

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.pl

Zobacz też:

Porody domowe w czasie pandemii. "Mocne, głębokie przeżycie"

Jak się czuje przyszła mama Ania Starmach? "Po ciężkim trymestrze wreszcie odzyskuję siły"

Pionierski zabieg cesarskiego cięcia u pacjentki z bardzo ciężkim przebiegiem COVID-19. "To było w kategoriach żyć, albo nie żyć"

Co sądzisz o tym artykule?
73
5
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0