Profilaktyka zdrowia

Specyfiki na odporność. Jaka dieta wzmocni nasz układ immunologiczny?

Podczas pandemii szczególnie musimy dbać o naszą odporność, która uwarunkowana jest licznymi czynnikami. Odpowiednia ilość snu, brak stresu, aktywność fizyczna i zdrowa dieta to podstawa. Co jeść, by wzmocnić nasz układ immunologiczny? O tym opowiedziała nam Małgorzata Sobczak.

Wspomaganie odporności

Podczas pandemii odporność odgrywa kluczową rolę. Jej brak może skutkować poważnymi powikłaniami. Warto więc zawczasu zadbać o nasz układ immunologiczny i odpowiednio go wzmocnić. Przede wszystkim pamiętajmy o wypoczynku. W momencie, gdy zmuszeni jesteśmy siedzieć w domach, wykorzystajmy ten czas na relaks, a nocny maraton filmowy zamieńmy na dłuższy i racjonalny sen. Ważne jest także, aby kilka razy w tygodniu zadbać o aktywność fizyczną. Joga, fitness, czy bieganie - opcji jest wiele i z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Ponadto do naszego menu wprowadźmy zdrową dietę, która dzięki substancjom bioaktywnym będzie stymulowała odporność naszego organizmu.

Żywność wzmacniająca oporność

Zdaniem Małgorzaty Sobczak produktami, które najlepiej wzmacniają odporność naszego organizmu, są kiszonki. W wiosennej diecie stawiamy zatem na kiszone ogórki i kapustę. Oprócz podstawowych i wszystkim znanych produktów kisić możemy także buraczki czy rzodkiewkę. Kolejnym składnikiem wykazującym zbawienne dla naszego organizmu moce jest czosnek niedźwiedzi.

Ja robię z czosnku niedźwiedziego pesto lub pierogi

 – powiedziała.

Nie zapomnijmy także o occie jabłkowym, który możemy samodzielnie wykonać w domu, a następnie dodawać do sałatek i surówek. Jak go zrobić? Obrane i pokrojone jabłka wrzucamy do dużego słoika, dodajemy trochę cukru i wody przegotowanej, a następnie odstawiamy miksturę na dwa tygodnie.

Herbaty na odporność 

Ciepła herbata, książka w dłoni i koc. Ten plan brzmi świetnie. Co więcej, pijąc napary z wielu ziół, w przyjemny i łatwy sposób dostarczymy cennych witamin i składników odżywczych. Herbatki takie możemy kupić w sklepie lub wykonać  samemu, według własnego gustu. Do kompozycji zdrowej mieszanki idealnie sprawdzą się suszone buraki, pigwa, forsycja, nagietek.

Forsycja ma bardzo dużo witaminy C. Możemy ją ususzyć i dodać do herbaty

 - powiedziała.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Zobacz też:

Co sądzisz o tym artykule?
57
9
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
1
02.05.2020
Erka
Herbata, książka i koc? A może lepiej zamiast siedzenia w 4 ścianach wyjść na świeże powietrze i słońce, przewietrzyć porządnie płuca i się dotlenić? O odporność trzeba dbać cały rok a nie wtedy, gdy coś zagraża. Zanim organizm nasyci się potrzebnymi składnikami mija ok. 3 tygodni. Kiszonki powinniśmy jeść całą zimę i przedwiośnie, podobnie jak surowe, rodzime warzywa. Opychanie się " na hura" zdrowymi rzeczami od razu nie pomoże; wszystko wymaga czasu.