- Praca na infolinii - na czym polega? Jak zdobyć pracę w call center?
- Awans w call center. Czy to jest możliwe?
- Ile można zarobić jako pracownik call center?
- Jak wygląda praca na co dzień w call center? Wady i zalety pracy na infolinii
Zobacz też:
Praca na infolinii - na czym polega? Jak zdobyć pracę w call center?
Praca w call center polega po prostu na odbieraniu telefonów i dzwonieniu do klientów. Zadań pracownika na infolinii może być wiele, np. oferowanie produktów, przedłużenie umów i ich zawarcie, przeprowadzanie ankiety, przyjmowanie reklamacji i zażaleń, itd.
Praca w call center to teraz nie tylko rozmowy przez telefon. Coraz częściej pracownicy prowadzą czaty, sms-ują z klientami lub wysyłają maile - dlatego też o takim call center mówi się już częściej contact center.
Rozmowa kwalifikacyjna w call center bardzo często różni się od rozmów w innych miejscach. Przykład? W ciągu 30 sekund przekonaj pracodawcę, że jazda na rowerze jest lepsza niż na hulajnodze. Udało ci się? Możesz zacząć pracować!
Awans w call center. Czy to jest możliwe?
Zarobki w call center są uzależnione od kilku kwestii - od tego, ile np. uda podpisać ci się umów z klientami oraz od tego, ile i w jakim stopniu znasz języki obce. Aby zacząć zarabiać więcej w call center, warto się rozwijać - brać udział w szkoleniach umiejętności twardych, jak i miękkich.
Nieprawdą jest, że w call center pracują tylko studenci bez doświadczenia i ambicji. Rzeczywiście na początku nie trzeba mieć wybitnych umiejętności i doświadczenia, by zacząć taką pracę - ale ścieżka kariery, jeśli będzie ci zależeć na pracy, jest satysfakcjonująca. Konsultant pracujący "na słuchawce" może zostać team leaderem, a potem przejść do zupełnie innych działów firmy.
Ile można zarobić jako pracownik call center?
W zależności od województwa - na początku "na słuchawce" można zarobić od ok. 1600 do ok. 2200 złotych. Do podstawowej pensji należy dodać premie związane z ilością zawartych umów, czy premie związane z wykonaniem planu sprzedażowego. Dodatkowe benefity w takich miejscach pracy to często: bony towarowe, karnety sportowe, np. MultiSport, prywatna opieka medyczna.
Oczywiście wraz z awansem zarobki wzrastają.
Więcej: Upadłość konsumencka. Jak wygląda postępowanie? Kto i kiedy może się na nią zdecydować?
Jak wygląda praca na co dzień w call center? Wady i zalety pracy na infolinii
Wady pracy w call center:
- Praca w call center to niełatwe zadanie. Klienci, z którymi rozmawiasz przez telefon, są często odważniejsi niż gdyby mieli rozmawiać z tobą "face to face". Prawdopodobieństwo trafienia na klienta niemiłego, czasem wręcz opryskliwego, jest częstsze niż w przypadku pracy w kontakcie bezpośrednim twarzą w twarz z klientem.
- Praca w call center jest powtarzalna - w pracy spotkasz się z pewnością z rutyną.
- Praca w call center może doprowadzić do niezdrowej rywalizacji, jeśli punkty przyznawane są na podstawie zdobywania klientów - to plus i minus jednocześnie.
- Osoby nerwowe, zbyt wrażliwe raczej sobie nie poradzą w zawodzie - praca w call center jest dla ludzi z pewnością siebie i odpornością na stres. W pracy możesz spotkać w kryzysowych sytuacjach ze słowną agresją.
Zalety pracy w call center:
- Praca w call center uczy nas pewności siebie i asertywności.
- Duża szansa na rozwój i awans - rekrutacje na wyższe stanowiska są przeważnie prowadzone wewnątrz firmy.
- Grafik pracy jest przeważnie elastyczny. Sam wybierasz godziny pracy.
Więcej:
Zawody przyszłości – najbardziej pożądane profesje