Każda kolejna dieta spędza ci sen z powiek, a ochota na słodycze nie mija? Przekonaj się sam, że nie musisz rezygnować ze wszystkiego, co smaczne, aby utrzymać zgrabną figurę. Co jeść na podwieczorek przy odchudzaniu, żeby nie zaprzepaścić efektów dotychczasowej diety? Co jeść na podwieczorek, aby było smaczne, niskokaloryczne i zaspokajało ochotę na niezdrowe przekąski?

Niezależnie od tego, jakiego rodzaju dietę stosujesz, na pewno od czasu do czasu nachodzi cię ochota na małą przekąskę między posiłkami lub po prostu na coś słodkiego. Nie zamartwiaj się bez powodu! Lepiej zjeść coś drobnego na drugie śniadanie lub podwieczorek, by stłumić apetyt, niż rzucić się na kolejny posiłek bez opamiętania. Co zjeść na podwieczorek przy odchudzaniu? Rozważ kilka opcji i wybierz odpowiednią dla ciebie. Pamiętaj jednak, że podwieczorek nie jest głównym posiłkiem, dlatego powinien być skromniejszy – wartość kaloryczna powinna wynosić maksymalnie do 300 kcal. Tyle wystarczy, by cieszyć się drobną, zdrową przekąską.

Więcej:

Co jeść na podwieczorek? Porady dla osób zagrożonych cukrzycą

Jeżeli jesteś jedną z wielu osób, które powinny dbać o stabilność poziomu cukru we krwi, polecamy rozważyć trzy rodzaje podwieczorkowych przekąsek, które nie zagrożą twojemu organizmowi w żaden sposób. Co więcej, wesprą cię przez resztę wieczoru. Unikniesz dzięki nim wahań cukru, a co za tym idzie – napadów głodu sprawiających, że sięgniesz po słodycze lub niezdrowe przekąski przed kolacją.

Podwieczorek białkowy – to opcja do rozważenia dla osób, które mają duże wahania cukru we krwi. Białkowy podwieczorek nie tylko zapewni uczucie sytości, lecz również ograniczy ochotę na dodatkową porcję albo coś słodkiego. Zwykle posiłki stricte białkowe mają również niski poziom glikemiczny, dzięki czemu unikniesz nadmiernego wyrzutu insuliny.

Podwieczorek warzywny – większość warzyw ma raczej niski poziom glikemiczny, zwłaszcza na surowo. Co zjeść na podwieczorek, aby było zdrowo i smacznie? Wystarczy ci odrobina hummusu oraz bukiet surowych warzyw, takich jak ogórek, seler naciowy, papryka słodka czy marchewka. Zanurzone w hummusie będą smakować pyszne. Jednocześnie zjesz podwieczorek niskokaloryczny i bardzo zdrowy.

Podwieczorek owocowy – to opcja dla osób, które mimo skłonności do wahań poziomu cukru mogą pozwolić sobie na jedzenie niektórych owoców. Przypominamy jednocześnie, że jabłka i grejpfruty są owocami absolutnie bezpiecznymi w przypadku problemów z cukrem. Oba mają niski poziom glikemiczny. Zwłaszcza jabłka można jeść w dużych ilościach przy diecie odchudzającej, jako „zapychacz” między posiłkami. Co z owoców jeść na podwieczorek przy odchudzaniu? Na pewno możesz jeszcze sięgać po wszelkiego rodzaju jeżyny, truskawki i gruszki. Szczególnie łatwo będzie zatem prowadzić dietę opartą na produktach niskoglikemicznych latem, kiedy masz pod dostatkiem świeżych owoców o niskim indeksie glikemicznym.

Co jeść na podwieczorek? Praktyczne porady dla osób zdrowych

Jako osoba zdrowa, mając ochotę na zjedzenie czegoś słodkiego na podwieczorek, nie musisz męczyć się i na siłę spożywać jogurtu naturalnego z otrębami. Mimo wszystko odradzamy sięgać po słodycze. Co jeść na podwieczorek przy odchudzaniu? Warto rozważyć zdrowsze i nieraz znacznie smaczniejsze alternatywy!

Owoce – w tym przypadku nie trzeba nic tłumaczyć. Przygotuj niewielkie ilości sałatki owocowej lub wyciśnij sok. Możesz również przygotować smoothie. Pysznie, zdrowo i bardzo słodko!

Tosty francuskie – to danie równie proste, co smaczne. Roztrzep widelcem jajko na talerzyku, dodaj soli, pieprzu i (jeśli lubisz) słodkiej papryki. Obtocz w jajku kawałek chleba (bezglutenowy lub czystoziarnisty będzie równie smaczny, co zwykły pszenny) i smaż na patelni po obu stronach, aż do uzyskania złotawego koloru. Możesz dodać do tosta ser, pomidory i inne ulubione warzywa.

Budyń czekoladowy – spróbuj prostego przepisu na pyszny i bardzo zdrowy budyń czekoladowy, a już nigdy więcej nie wrócisz to budyniów mlecznych na bazie mąki skrobiowej.


Zobacz film: Dlaczego diety nie działają? Źródlo: Dzień Dobry TVN

Składniki na 2 porcje:

  • 1 dojrzałe awokado – musi być mięciutkie, twarde nadaje potrawie gorzki smak i pozostawia na języku nieprzyjemne uczucie,
  • 2 dojrzałe banany – ze względu na obecność bananów nie poleca się tej potrawy osobom mającym problemy z utrzymaniem prawidłowego poziomu cukru we krwi,
  • mleko sojowe lub woda – ilość dowolna, w zależności od konsystencji, jaką chcesz uzyskać,
  • kakao lub karob – wedle uznania,
  • ( ewentualnie ) słodzik w postaci cukru kokosowego.

Całość należy zmiksować na gładką masę i podawać podgrzane, ale nigdy nieugotowane! Spożywać można np. razem z owocami.

Smacznego!

Co sądzisz o tym artykule?
80
7
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0