Zamiast się usamodzielnić wolą mieszkać z rodzicami i robić zakupy. Na co młodzi wydają pieniądze?

młoda kobieta na zakupach
Na co młodzi ludzie wydają pieniądze?
Źródło: Jackyenjoyphotography/Getty Images
Mogłoby się wydać, że młodzi ludzie marzą o tym, żeby jak najszybciej wyprowadzić się z rodzinnego domu i zacząć samodzielne życie. Tymczasem osoby urodzone w latach 1990 a 2000 wolą mieszkać z rodzicami, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wydać na dobra luksusowe.

Dlaczego młodzi ludzie mieszkają z rodzicami?

Najnowsze - przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych - badania pokazują, że blisko 48 proc. młodych ludzi między 18. a 29. rokiem życia mieszka z rodzicami. Zillenialsi (tak nazywa się osoby, które urodziły w latach 1990-2000) nie płacą rachunków, nie kupują jedzenia, nie są też obciążeni kredytem hipotecznym. Większość z nich ma jednak pracę, a "zaoszczędzone" pieniądze wydają na zakupy. Szczególnie cenią sobie wszelkie dobra luksusowe.

Zakupy

DD_20211025_Zakupy_REP
Źródło: Dzień Dobry TVN
Uwaga na zakupy z odroczoną płatnością
Uwaga na zakupy z odroczoną płatnością
Tanie zakupy
Tanie zakupy
Zakupy
Zakupy
 „Koszyk Dudy” – ile dziś kosztują te same zakupy?
„Koszyk Dudy” – ile dziś kosztują te same zakupy?
Jak zaplanować tanie zakupy?
Jak zaplanować tanie zakupy?
Efekt Diderota – na czym polega?
Efekt Diderota – na czym polega?

Specjaliści z Morgan Stanley są zdania, że to właśnie młodzi ludzie, którzy nie płacą za swoje utrzymanie i mieszkają z rodzicami nakręcają boom na luksus. Analitycy sądzą, że tylko w 2023 roku rynek dóbr luksusowych wzrośnie o 21 proc. Eksperci zakładają, że młodzi ludzi, także ci nazywani millenialsami i pokoleniem Z będą stanowić 70 proc. kupujących produkty luksusowe na całym świecie, w 2019 roku stanowili zaledwie 44 proc. rynku.

Co kupują młodzi ludzie?

Branża coraz bardziej dostrzega tę grupę konsumentów i już robi wszystko, aby ją przyciągnąć. John Donahoe, CEO Nike powiedział w wywiadzie dla Closing Bell CNBC, że marka jest "naprawdę skoncentrowana" na pozyskiwaniu młodych konsumentów, ponieważ chcą oni "najbardziej innowacyjnych produktów i chcą marek, które są istotne na całym świecie".

Natomiast firma JD Sports, właściciel sieci sklepów z butami, poinformowała, że dzięki młodym klientom ich obroty w okresie świątecznym wzrosły aż o 20 proc. - Myślę, że siła nabywcza naszych klientów jest znacznie większa niż kiedyś - przyznał cytowany przez Reuters dyrektor generalny JD Sports, Régis Schultz. - Nie muszą już płacić za media, czynsz czy hipotekę - stwierdził.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości