Materiał promocyjny

Świąteczny czas z Coca-Cola. Oddaj swój głos na polskie miasto, które odwiedzi kultowa ciężarówka oraz dowiedz się, jak wygrać wyjazd do Rovaniemi, wioski Mikołaja

W lapońskiej Świętego Mikołaja
Źródło: Dzień Dobry TVN
Kultowa ciężarówka Coca-Cola jest nieodłącznym elementem świątecznego krajobrazu. W tym roku marka przygotowała wiele atrakcji, które wypełnią czas oczekiwania na wizytę Mikołaja. Tymczasem z kamerami Dzień Dobry TVN wybraliśmy się prosto do... jego domu!

Lapońska wioska Świętego Mikołaja

Wbrew powielanym przez niektórych mitom o rzekomym nieistnieniu Świętego Mikołaja ten ma się dobrze i przebywa w Laponii, gdzie odbiera listy od osób z całego świata. To właśnie to wyjątkowe miejsce odwiedziliśmy z kamerami Dzień Dobry TVN.

Wioska Mikołaja znajduje się około 800 kilometrów na północ od stolicy Finlandii – Helsinek i kilka kilometrów na południe od koła podbiegunowego.

- Początkowo za miejsce zamieszkania Świętego Mikołaja Finowie uznawali wzgórze Korvatunturi. Bardzo blisko terenów rosyjskich. Po wojnie fińsko-sowieckiej wzgórze stało się punktem granicznym, niedostępnym dla ludzi. Mikołaja przeprowadzono do Rovaniemi, do swojej wioski - opowiadała Sanna Kärkkäinen, lokalna przewodniczka.

W miasteczku funkcjonuje poczta Świętego Mikołaja. Wszystkie wysyłane stamtąd listy zaopatrzone są w specjalny podbiegunowy znaczek pocztowy. Placówka czynna jest codziennie i działa jak każda normalna poczta, co oznacza, że możemy stamtąd wysłać także zwykłe paczki i listy. Pracująca jako elf Auli Sivho pokazała nam nawet list 13-letniej Oli z Polski!

W wiosce znajduje się również dom Pani Mikołajowej, gdzie możemy spotkać gospodynię, która z chęcią wda się z nami w pogawędkę, a pomocne elfy zrobią nam pamiątkowe zdjęcie. Nie brakuje także licznych, tematycznych sklepów i reniferów.

Czy ciężarówka Coca-Cola zawita do twojego miasta?

Trudno znaleźć bardziej klimatyczne miejsce do wyczekiwania świąt niż lapońska wioska Mikołaja. Magii nie zabraknie jednak również w Polsce. Specjalna świąteczna ciężarówka odwiedzi niebawem pięć polskich miast, w tym może i twoje.

- Świąteczna trasa ciężarówki to już kultowy element przedświątecznego kalendarza, a tym samym wspólnego radowania się w oczekiwaniu na święta. W tym roku mamy nadzieję ponownie przywołać prawdziwą magię przypominając, że nawet najmniejsze akty dobroci mogą rozgrzać serca i zjednoczyć ludzi - mówi Weronika Lipińska, Coca-Cola Senior Brand Manager.

Już niebawem kultowa ciężarówka wyruszy w trasę po Polsce, w każdym miejscu, które odwiedzi w tym roku, zostaną utworzone specjalne strefy umożliwiające celebrowanie tego wyjątkowego czasu we wspólnym gronie. Ponadto odwiedzający będą mieli możliwość zapoznania się z działaniami podejmowanymi przez system firm Coca-Cola na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Ciężarówka odwiedzi Słupsk (02.12), Gniezno (09.12), Lublin (16.12), Warszawę (22.12) oraz piąte miasto wybrane przez samych konsumentów w ramach głosowania w aplikacji Coca-Cola.

Zwycięży miasto, które od 15.11.2023 r. do 5.12.2023 r. do godz. 23:59, uzbiera najwięcej głosów. Wpływ na wynik może mieć każdy, pod warunkiem ukończenia 13 roku życia. Jeden użytkownik może oddać maksymalnie 5 głosów. Miasto, do którego może zawitać ciężarówka Coca-Cola, to: Bytom, Chorzów, Leszno, Elbląg, Białystok lub Bochnia. Wyniki zostaną ogłoszone 6 grudnia na oficjalnym profilu na Facebooku Coca-Cola oraz w aplikacji Coca-Cola w sekcji “News”.

Świat potrzebuje więcej Mikołajów

- Święta to jest prawdziwie magiczny czas, gdy królują takie wartości, jak życzliwość czy hojność. Zachęcamy wszystkich w tym roku, aby odkryli w sobie Świętego Mikołaja, bo jesteśmy przekonani, że tak naprawdę każdy ma go w sobie - mówiła w materiale Dzień Dobry TVN Weronika Lipińska, Coca-Cola, Senior Brand Manager.

Coca-Cola stworzyła cyfrowe doświadczenie, pozwalające dokładnie określić, jaki Mikołaj się w nas kryje.

Do quizu online w aplikacji Coca-Cola konsumenci zostaną przekierowani po zeskanowaniu kodu QR z limitowanych opakowań napojów, na których w tym roku można znaleźć wizualizacje świątecznych bombek. Wygenerowany na podstawie odpowiedzi archetyp, taki jak “Empatyczny Mikołaj”, “Troskliwy Mikołaj”, „Hojny Mikołaj” lub “Radosny Mikołaj” można następnie udostępnić w mediach społecznościowych i w ten sposób wesprzeć paczką żywnościową podopiecznych Polskiego Czerwonego Krzyża, która zostanie ufundowana przez Coca-Cola.

Wycieczka do wioski Świętego Mikołaja

Dodatkowo, Coca-Cola przygotowała wyjątkową aktywację konsumencką, w ramach której można wygrać wycieczkę do Rovaniemi, czyli Wioski Świętego Mikołaja, oraz świąteczne gadżety. Aby wziąć udział w loterii, należy ukończyć 13 lat oraz kupić produkt Coca-Cola lub Coca-Cola Zero Cukru, a następnie wpisać kod spod nakrętki w aplikacji. Akcja ruszyła 6 listopada i będzie trwać do 21 grudnia.

W tym roku Coca-Cola przygotowała także nową odsłonę świątecznego spotu, którego bohaterem jest Mikołaj symbolizujący życzliwość, hojność i dobrą wolę, obecną w każdym z nas. Można go obejrzeć tutaj: https://www.coca-cola.com/pl/pl/offerings/christmas-2023

Źródło zdjęcia głównego: Dzień Dobry TVN

Materiał promocyjny
podziel się:

Pozostałe wiadomości