Oszuści podszywają się pod banki. Jak sprawdzić, kto do nas dzwoni?

atak cyberprzestępców
Oszuści podszywają się pod banki
Źródło: Peter Cade/Getty Images
Atak polegający na próbie podszycia się pod różnego rodzaju instytucje to inaczej spoofing. Banki zdają sobie jednak sprawę z rosnącej skali problemu, dlatego wprowadziły różnego rodzaju sposoby weryfikacji osób dzwoniących. Na co powinniśmy uważać?

Spoofing - jak zweryfikować naszego rozmówcę?

W ostatnim czasie przestępcy często podszywają się pod pracowników banków i wymuszają na ofiarach podanie danych do logowania. Oszuści czyszczą w ten sposób konta bankowe i znikają. Potrafią nawet zadzwonić do nas, wyświetlając zmienioną nazwę, sugerującą, że są pracownikami instytucji.

Banki zdają sobie sprawę z czyhającego na klientów niebezpieczeństwa, dlatego wiele z nich wprowadziło zabezpieczenia umożliwiające rozpoznanie osoby dzwoniącej. Strona banku ING, w zakładce komunikaty bezpieczeństwa załącza kilka różnych wariantów pojawiających się oszustw.. Bank wyjaśnia, o co może prosić nas konsultant, a co powinno skłonić nas do zastanowienia, czy na pewno rozmawiamy z przedstawicielem instytucji.

Zobacz video: Uwaga! TVN. Jak działają scammerzy

Uwaga! TVN. Jak działają scammerzy

Aby uniknąć oszustwa bankowego zawsze sprawdzaj, kto dzwoni

O swoich klientów zadbał także mBank, wprowadzając możliwość wysłania powiadomienia przez konsultanta. Jeśli osoba dzwoniąca zgodzi się na weryfikację, oficjalna aplikacja banku pokaże informację, że rozmawiamy z pracownikiem banku. Należy pamiętać jednak, że nie jest to wiadomość SMS, a powiadomienie typu push.

Przed oszustami zabezpiecza się też PKO BP. Bank opublikował na swojej stronie "10 zasad cyberbezpieczeństwa", gdzie tłumaczy, jak korzystać z bankowości internetowej, by nie dać się oszukać. Opisuje też, jak działają oszuści, przedstawiając trzy metody, jakimi często się posługują. Przed podobnego rodzaju niebezpieczeństwami, na swoich stronach, ostrzegają nas również Bank Millenium i Bank Pekao S.A. Ten ostatni, specjalnie na potrzeby edukacyjne, tworzy krótkie filmy ostrzegające przed oszustwami. Aby nie dać się nabrać, powinniśmy pozostać czujni i weryfikować każdy nieznajomy telefon, SMS i e-mail.

Zobacz także:

Autor: Sylwia Wołoch

Źródło: msn.com

Źródło zdjęcia głównego: Peter Cade/Getty Images

podziel się:

Pozostałe wiadomości