Spotkajmy się przy grillu

Zasady grillowania: Co zrobić, aby jedzenie z rusztu było zdrowe?

Spotkajmy się przy grillu

Przekąski na grilla

Sezon grillowy rozpoczął się w najlepsze. Jak odpowiednio przygotować nasze przekąski, aby ich spożywanie nie odbiło się negatywnie na naszym zdrowiu i formie? Jak się okazuje, ważne jest nie tylko to, co kładziemy na ruszcie, ale także sposób, w jaki przygotowujemy nasze posiłki. Zobaczcie, gdzie kryje się sekret smacznego i zdrowego grillowania.

Zasada pierwsza – jakość produktów

Pierwsza i najważniejsza zasada dotyczy jakości produktów. Nawet najlepiej przygotowany grill nie będzie zdrowy, gdy położymy na niego produkty o kiepskim składzie. Z tego względu warto zwracać uwagę na etykiety. Zasada jest prosta: im krótsze, tym lepsze.

My już wybraliśmy. Na szczycie naszego rankingu znalazły się kiełbasy i wędliny od JBB Bałdyga. Próbowaliście już kiełbasy gospodarskiej, kiełbasy z karkówką, czy białych koktajlowych kiełbasek? Te pozbawione są wzmacniaczy smaku, a i tak smakują wyśmienicie.

Co więcej, wszystkie kiełbasy, wędliny i kabanosy tej firmy mają mięso o najwyższej jakości i zawierają spore ilości białka. Ponadto są także bezglutenowe.

Zasada druga  – odpowiednie drewno

Pomysłowość i kreatywność ludzi nie zna granic. Jeśli jednak zależy nam na tym, aby grillowanie było zdrowe dla nas i naszego otoczenia, pilnujmy materiałów, jakich używamy do rozpalenia ognia. Najlepszy do grillowania będzie brykiet lub węgiel pochodzący z drzew liściastych i niezawierający żywicy. Dlaczego? Żywica, którą znaleźć można w drewnie drzew iglastych, podczas spalania wydziela rakotwórcze aromaty.

Papier, kartony, czy stare drewniane deski? Temu również mówimy stanowcze nie. Pamiętajcie również, aby do przygasającego żaru nie dorzucać nigdy podpałki. W ten sposób trujące opary bez problemu dostaną się do żywności, przecież nie o to nam chodzi.

Zasada trzecia – temperatura

Grillowanie to sztuka sama w sobie. Zanim na ruszt położymy przygotowane wcześniej potrawy, pamiętajmy, aby dobrze rozpalić ogień. Przysmaki powinniśmy bowiem grillować na maksymalnie rozgrzanym węglu. To daje nam pewność, że z brykietu nie wytrącają się nieczystości.

Zasada czwarta  – tacki i pieczenie w aluminium

Popularna folia aluminiowa, w której pieczemy produkty, nie nadaje się do kwaśnych potraw. O ile ziemniaki zawinięte w sreberko będą dla nas zdrowe, ryba z dodatkiem cytryny już nie. Dlaczego? Kwas rozpuszcza zawarty w tworzywie glin, który wraz z spożytym posiłkiem, może przedostać się do naszego organizmu.

Ponadto grillujmy potrawy na tackach. Dzięki czemu tłuszcz, który wytapia się z kiełbas, nie będzie spływał bezpośrednio na węgiel i nie będzie wydzielać podczas spalania toksycznych związków chemicznych. Nie zapominajmy także o czyszczeniu samego rusztu.

Zobacz także:

Źródło zdjęcia głównego: mat. Piotr Mizerski

Pozostałe wiadomości