98,5 procent pacjentów przyznaje, że apteka to miejsce, w którym bezpiecznie można kupić lek. Zakup leku to najczęstszy cel wizyt Polaków w aptekach. Aby uzyskać poradę w zakresie drobnych dolegliwości zdrowotnych do apteki udaje się jedynie 13,4 proc. Polaków. Po poradę dotyczącą leków – jeszcze mniej, bo 10,2 proc. 64 procent badanych pacjentów deklaruje natomiast, że informacji na temat leków szuka w internecie.
To wnioski z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez agencję Biostat na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej.
Czytaj też: Rekord PIT-ów przez internet: złożono już ponad 12 milionów deklaracji
"Po pierwsze farmaceuta"
Problem braku świadomości Polaków co do kompetencji farmaceutów dostrzegła Fundacja Aflofarm i Naczelna Izba Aptekarska. Obie instytucje rozpoczęły 11 kwietnia pierwszą w historii ogólnopolską kampanię wizerunkową: „Po pierwsze farmaceuta”. Celem jest pokazanie Polakom, że farmaceuta to nie sprzedawca, lecz ekspert w dziedzinie farmakologii i zdrowia.
Czytaj też: "Przepychanki, brak miejsc, przyjeżdża 6 karetek" Pielęgniarka zdradza, jak wygląda jej praca w szpitalu
Kampania edukacyjna „Po pierwsze farmaceuta” będzie realizowana do września przy użyciu różnorodnych środków i kanałów komunikacji. Raport „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019” jest jednym z nich.
Informacje dotyczące kampanii oraz pełną wersję raportu znaleźć można na stronie internetowej kampanii: www.popierwszefarmaceuta.pl.
Źródło: Naczelna Izba Aptekarska/PAP
Autor: Filip Yak