KAGYUMA to kobiecy kwartet tworzący sound theatre w oparciu o harmonijne brzmienia wokalne i ciekawe instrumentarium, który tworzą Kama Salach (wokal, instrumenty klawiszowe i perkusyjne), Agata Majewska (wokal, instrumenty perkusyjne, dzwonki, ukulele), Julka Kulpa (wokal, tank drum, kalimba, przeszkadzajki) i Marta Mackiewicz (wokal, instrumenty klawiszowe, dzwonki). Głównym źródłem inspiracji grupy jest minimalizm, muzyka jazzowa, skandynawska i etniczna.
Dziewczyny mogą pochwalić się wieloma nagrodami muzycznymi, w tym: nagrodą wrocławskiej Gazety Wyborczej "WARTO 2018" w kategorii muzyka, Nagrodą Specjalną Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu, Festiwal NOFFA, Nowy Dwór Mazowiecki (2017), I nagrodą XX Ogólnopolskiego Konkursu "Pamiętajmy o Osieckiej", Warszawa (2017), II nagrodą Festiwalu Muzyczna Jesień - Międzynarodowe Konfrontacje Muzyczne - Grodków (2016), a także I nagrodą VI Przeglądu Piosenki Filmowej i Musicalowej, Wrocław (2015).
>>> Zobacz także:
- Scena DDTVN: Kacper Gołda – „Zapach”
- Scena: Declan J Donovan – "Homesick"
- Na scenie DDTVN: Baranovski – głos, który urzeka!"Czułe miejsce"
Płyta "Okularnice"
KAGYUMA powraca z nowym albumem "Okularnice", który zapowiada kultowy utwór "Ballada o pancernych", wykonywany niegdyś przez Edmunda Fettinga w serialu Czterej pancerni i pies, z zupełnie nowym, niezwykle współczesnym przesłaniem. Towarzyszący premierze teledysk jest kobiecym manifestem wobec otaczających nas, utopijnych wartości. Cała płyta to opowieść o świecie widzianym kobiecym okiem; zawarta jest na niej nasza wrażliwość, nasza zmienność, nasze zwątpienia i nasza siła. To ubranie uniwersalnych tekstów Osieckiej we współczesne brzmienia, zarówno w kontekście muzycznym, jak i społecznym.
Nowy album zespołu zostaje przełamany elektronicznym, mocno współczesnym brzmieniem, co ukazuje artystki w zupełnie nowym świetle.
Płyta "Okularnice" poświęcona jest pamięci poetki, od której wszystko się zaczęło. Agnieszka Osiecka towarzyszy zespołowi KAGYUMA niemalże od początku istnienia. Jej utwory były jednymi z pierwszych, jakie dziewczyny zaczęły wspólnie aranżować. Można powiedzieć, że to ona je połączyła. Tak, jak Agnieszka Osiecka była nadzwyczajnym obserwatorem świata i przelewała to malowniczo na papier, tak KAGYUMA stara się obrazować dźwiękiem stany i emocje, jakie czuje w jej tekstach. Zestawienie tych czterech energii na płycie "Okularnice" tworzy nieco awangardowy obraz poetki, który po raz kolejny dowodzi ponadczasowości jej twórczości.
Premiera płyty "Okularnice" miała miejsce w dniu urodzin Agnieszki Osieckiej, tj. 9 października 2019 r.
Autor: Filip Yak