Koleją interesował się od małego.
- Za dzieciaka jeszcze chodziło się z kolegami, w okolice dworca, gdzieś te pociągi się oglądało. No i tak cały czas w człowieku ciekawość: jak jest prowadzić taką maszynę? Jak to wygląda?. Tak sobie kiełkowało to we mnie, wydawało mi się, że nie mam szans na coś takiego - wspomina Marcin Antosz.
Po wielu latach zdarzyła się okazja zapisania się na kurs. Spróbował, dostał się i został maszynistą. , kiedy wrzucał na swój profil różne ciekawostki. Historia jego bloga zaczęła się podczas szkolenia
- Znajomi zaczęli mnie namawiać: 'Marcin, może byś założył blog o pociągach'. Stwierdziłem, że to może być fajny pomysł - opowiada nasz rozmówca.
Tematem prowadzonego przez Marcina Antosza bloga jest . Jednak jego grupą docelową są nie tylko osoby, które chcą pracować w tym zawodzie. Jest adresowany także do tych, którzy po prostu fascynują się koleją i chcą się dowiedzieć, jak to wygląda od środka. praca i szkolenie maszynisty
- Coś jest niedostępne dla wielu osób, u mnie można to zobaczyć - wyjaśnia bloger. Odsłaniam tajemnice.
Marcin zaprosił kamerę Dzień Dobry TVN do kabiny maszynisty.
- To jest nasze centrum dowodzenia pociągiem - tłumaczy, pokazując nam wyposażenie: ekran z kamerami, rozkład jazdy, przyciski: do otwierania i zamykania drzwi oraz czujności, czyli samoczynnego hamowania pociągu.
- , czuwam, cały czas pilnuję drogi - podkreśla bohater reportażu. Co kilkadziesiąt sekund muszę go nacisnąć, żeby pociąg wiedział, że nie śpię
Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.pl
Zobacz też:
Kiedyś największy rywal Małysza, a dziś pracuje na kolei
Maszynista zaczyna pracę 2 godziny przed kursem
Shinkansen - najszybszy i najbardziej punktualny pociąg na świecie
Autor: Luiza Bebłot
Reporter: Bartek Bandoła