Zdrowe odżywianie

„Dajemy im coś, co jest słodkie i stanowi pełnowartościowy posiłek” – sprawdź, jak zrobić zdrowe słodycze nie tylko dla dzieci 

Zdrowe odżywianie

Autor:
Joanna
Andrzejewska
(Od)wagi dzieciaki – słodko bez cukru
Dzień Dobry TVN(Od)wagi dzieciaki – słodko bez cukru

Choć niektórym trudno w to uwierzyć, tradycyjne słodycze działają bardzo niekorzystnie nie tylko na obwód naszej talii, ale i na zdrowie. I o ile my, dorośli, jesteśmy w stanie pohamować chęć na przekąski pełne cukru, o tyle najmłodszym przychodzi to już z większym trudem. Czy oznacza to, że słodkie przyjemności musimy wykreślić z rodzinnego menu? Niekoniecznie. Należy je jednak zamienić na zdrowsze odpowiedniki.

Nadwaga, cellulit, pryszcze, próchnica, zaparcia czy zwiększone ryzyko zachorowań na cukrzycę i nowotwory to tylko niektóre z pozycji na liście negatywnego wpływu cukru na ludzki organizm. Aby się chronić przed tego typu historiami, warto całkowicie wyeliminować z diety cukier. Tylko… jak przyjmą to dzieci? Jeśli zaserwujesz im zdrowe odpowiedniki tradycyjnych słodkich przekąsek, na pewno nie będą niezadowolone!

Zdrowe zamienniki cukru

Czy wiesz, jakie są zdrowe zamienniki cukru? Dziś do wyboru mamy ksylitol, erytrol, a także inulinę. Dietetyczka zaznacza także, że najzdrowszy cukier, to ten, który występuje naturalnie w owocach. I to jest najlepsza "słodycz", jaką możemy podarować maluchom. Niemniej, jeśli musimy już użyć cukru, sięgnijmy po bardziej wartościowe alternatywy.

Są to zdrowe, polecane przez dietetyków, zamienniki cukru. Najzdrowszym cukrem jest naturalny cukier, występujący naturalnie w owocach. To jest najzdrowsza słodycz dla dzieci

– mówi Agnieszka Wiśniewska, dietetyczka i członek fundacji „Szczęśliwi bez cukru”.

Jak zrobić zdrowe słodycze?

Nasza ekspertka zaproponowała dwie słodkie przekąski. Pierwsza? Kulki kokosowe z kaszy jaglanej. Do ich wykonania potrzebujesz jedynie kaszy, jaglanej, wiórków kokosowych, orzechów oraz erytrolu. Druga opcja? Czekoladowe przysmaki. Aby je przygotować, musisz posiadać daktyle, masło orzechowe, kakao oraz inulinę.

Nie jesteśmy w ogóle zwolennikami przyzwyczajania dzieci do słodkiego smaku, ale jeśli już chcemy sprawić im przyjemność, to lepiej jest po prostu zrobić z nimi takie słodycze. Zdrowe słodycze w domu. Po pierwsze jest to świetna zabawa sensoryczna. Po drugie robimy rzeczy wspólnie. Przepisy są bardzo proste. Dzieciaki są same w stanie je wykonać. A po trzecie dajemy im coś, co jest słodkie i stanowi pełnowartościowy posiłek

– dodaje Agnieszka Wiśniewska.

Jesteś ciekawy, jak dokładnie przygotować zdrowe słodycze i jak smakowały one dzieciom? Koniecznie zobacz materiał wideo!

Przeczytaj też:

Autor:Joanna Andrzejewska

Pozostałe wiadomości