Sport i fitness

Siedzący tryb życia dał ci się we znaki? Oto kilka ćwiczeń rozluźniających na plecy od naszego trenera

Sport i fitness

Brak ruchu oraz godziny spędzane przed komputerem i ekranem telewizora odbijają się na naszym zdrowiu. W efekcie zaczynamy uskarżać się na pojawiający się ból kręgosłupa. Z pomocą przyszedł trener Patryk Puczyłowski, który pokazał kilka prostych ćwiczeń rozluźniających na plecy.

Zły tryb siedzący

Szczególnie teraz spędzamy dużo czasu w pozycji siedzącej, czy to wypoczywając na kanapach przed telewizorem, czy pracując na prowizorycznych stanowiskach pracy. Wszystko to ma negatywny wpływ na nasz kręgosłup, który reaguje bólem. Na szczęście można mu pomóc. W Dzień Dobry TVN trener Patryk Puczyłowski pokazał, jak w domu wykonać proste ćwiczenia rozluźniające na plecy.

Odcinek szyjny

Codzienne nawyki źle wpływają na odcinek szyjny, który cierpi chociażby przez ciągłe przeglądanie telefonu. W tym przypadku Patryk Puczyłowski zaproponował dwa ćwiczenia. Pierwsze z nich wykonujemy w siadzie klęcznym - jedną rękę łapiemy za piszczel, a drugą przytrzymujemy głowę i delikatnie ciągniemy ją w bok, a następnie przytrzymujemy ją w takiej pozycji przez ok. 20 sekund. To samo robimy w drugą stronę. Wszystko powtarzamy trzykrotnie.

W kolejnym ćwiczeniu kładziemy obie dłonie na przedniej częściej szyi, delikatnie cofamy głowę i wyciągamy ją w góry. Potem robimy jeszcze skręt w prawo i w lewo.

Odcinek piersiowy-lędźwiowy

Podczas wykonywania pierwszego ćwiczenia przyjmujemy pozycję klęku podpartego. Jedną rękę kładziemy na głowę i z wydechem staramy się dotknąć łokciem do nadgarstka drugiej ręki, a następnie podnosimy do góry. Powtarzamy to jeszcze 2 razy.

W drugim ćwiczeniu nadal znajdujemy się w klęku podpartym i przeciągamy ręce jak najdalej do przodu, by czoło mogło dotknąć podłogi.

Trzecie – też bardzo proste – robimy je w siadzie klęcznym, nadgarstki rąk kierujemy ku górze z zaciśniętą pięścią. Z wydechem przenosimy je w bok.

Podczas czwartego ćwiczenia przenosimy się znowu do klęku podpartego i z wydechem unosimy grzbiet do góry (pozycja kota), a podczas wdechu pogłębiamy go (pozycja krowy).

Zobacz także:

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Autor: Wioleta Pyśkiewicz

Pozostałe wiadomości