Materiał promocyjny

Odpowiedzialna strategia neutralności węglowej – plan Jaguara na osiągnięcie standardu Zero Carbon

Jaguar I-Pace – elektryczny
Jaguar I-Pace – elektryczny
Źródło: mat. prasowe
Strategia klimatyczna Unii Europejskiej obejmuje całkowitą rezygnację z samochodów spalinowych. Sprzedaż modeli wyposażonych w silniki spalinowe ma być zakończona na terenie wspólnoty europejskiej do 2035 roku. Marka Jaguar zamierza dużo wcześniej zrezygnować z produkcji aut emitujących zanieczyszczenia podczas jazdy. Plany producenta obejmują również osiągnięcie zerowej emisji CO2 w ogólnej działalności firmy.

Koniec ze spalinowymi Jaguarami od 2025 roku

Plany rozwoju marki Jaguar zostały zawarte w strategii Reimagine. Jej założenia obejmują całkowite odejście od produkcji aut spalinowych w 2025 roku. Do 2039 roku standard Zero Carbon ma obejmować również wszystkie fabryki Jaguar/Land Rover oraz cały łańcuch dostaw.

Pomimo iż termin rezygnacji z silników spalinowych w autach Jaguar wydaje się dosyć rychły, marka wprowadza swój plan w sposób zrównoważony. Na obecnym etapie oferta Jaguara obejmuje modele z hybrydowymi napędami Mild oraz Plug-in. Dostępny jest również w pełni elektryczny Jaguar I-Pace, który został od podstaw zaprojektowany do jazdy na prądzie.

Jaguar
Jaguar
Źródło: mat. prasowe

Jaguar I-Pace – elektryczny bez kompromisów

Zaprojektowanie modelu elektrycznego od podstaw sprawiło, że Jaguar I-Pace pozostał wierny sportowemu rodowodowi marki. Akumulatory zostały umieszczone w podwoziu samochodu. Dzięki temu auto oferuje znakomite właściwości jezdne. Środek ciężkości Jaguara I-Pace jest osadzony nisko, a baterie są elementem konstrukcji auta, co zwiększa sztywność nadwozia. W rezultacie model zapewnia sportowe i niezwykle pewne prowadzenie w zakrętach.

Parametry modelu I-Pace stanowią potwierdzenie, że pomimo elektryfikacji marka nie zamierza rezygnować z tworzenia emocjonujących samochodów. Maksymalna moc silników wynosi 400 KM. Napęd trafia na wszystkie koła, dzięki czemu auto oferuje nie tylko niesamowite wrażenia z jazdy, ale również wysoki poziom bezpieczeństwa.

Umieszczenie akumulatorów w podwoziu pozwoliło zachować przestronne wnętrze oraz duży bagażnik. Ten sportowy SUV oferuje 656 l przestrzeni bagażowej, którą po złożeniu siedzeń można powiększyć nawet do 1430 l. Maksymalny zasięg Jaguara I-Pace to 470 kilometrów, dzięki czemu auto może sprawdzić się również podczas dalszych wyjazdów.

Pełne naładowanie baterii od 0% zajmuje 12 h i 45 min przy użyciu domowej ładowarki Wallbox. Godzina ładowania zapewnia około 35 km dodatkowego zasięgu. Ładowanie na stacji szybkiego ładowania prądem o mocy 50 kW zwiększa zasięg o 60 km w 15 minut. Jaguar I-Pace może być ładowany z maksymalną mocą 104 kW.

Kokpit samochodu pozostał wierny tradycji marki. Do jego stworzenia wykorzystano wyłącznie materiały najwyższej jakości. W projekcie uwzględniono zarówno nowoczesne akcenty, jak i klasyczne smaczki charakterystyczne dla królewskiej marki. Dzięki temu I-Pace wymyka się stereotypom mówiącym, że wszystkie auta elektryczne muszą być nudne i pozbawione charakteru.

Hybrydowe modele Jaguar – stopniowa elektryfikacja oferty

W ofercie marki Jaguar dostępne są również dwa modele z napędem hybrydowym PHEV. Dzięki technologi Plug-in Hybrid umożliwiają one codzienną jazdę miejską w trybie całkowicie elektrycznym. Jaguar E-Pace to kompaktowy SUV oferujący łatwość manewrowania na zatłoczonych ulicach miast. Jaguar F-Pace jest natomiast dużym SUV-em zapewniającym do tego bardziej sportową charakterystykę.

Hybrydowa odmiana modelu E-Pace – P300e, rozwija moc 309 KM. Samochód wyposażono w baterię o pojemności 15 kWh, co pozwala przejechać na jednym ładowaniu około 60 km. Model F-Pace dysponuje baterią 17 kWh, która umożliwia pokonanie podobnego dystansu. Łączna moc układu napędowego Jaguara F-Pace Plug-in Hybrid to 404 KM. Pomimo swojej ekologicznej natury hybrydowe i elektryczne modele marki pozostają prawdziwymi Jaguarami z krwi i kości. Zarówno ich sportowe prowadzenie, jak i luksusowe wykończenie nie pozostawiają złudzeń – satysfakcja i przyjemność prowadzenia pozostają głównymi priorytetami marki.

Materiał promocyjny
podziel się:

Pozostałe wiadomości