Działamy! Biznes po pandemii

Partner sekcji:
Biznes po pandemii
Materiał promocyjny

Jak przedsiębiorcy radzili sobie w czasie pandemii? Najważniejsze czynniki 

Jak przedsiębiorcy radzili sobie w czasie pandemii?
Jak przedsiębiorcy radzili sobie w czasie pandemii?
Źródło: Digital Vision/Getty Images
Nie da się ukryć, że minione dwa lata to ciężki czas dla wszystkich, którzy musieli dostosować się do wprowadzanych często z dnia na dzień obostrzeń. Właściciele firm podkreślają, że najtrudniejsza w całej sytuacji była niepewność i poczucie utraconej kontroli nad własnym życiem zawodowym. Co jednak robili, żeby przetrwać? Jakie rozwiązania wprowadzili do swoich biznesów? 

Działamy! Biznes w czasie pandemii

Jakiś czas temu zorganizowaliśmy razem z partnerami - Visa i eService - konkurs dla przedsiębiorców, którym udało się pokonać trudności związane z sytuacją pandemiczną na świecie. Zadanie polegało na opisaniu swojej sytuacji, pomysłów i rozwiązań, które sprawdziły się w tym czasie. Otrzymaliśmy wiele zgłoszeń, każda historia to wyjątkowa opowieść o walce o przetrwanie, ale też utrzymanie swojego często budowanego latami biznesu. Za sukcesem tych marek stoi ogromna determinacja ich właścicieli, kreatywność, elastyczne podejście i ogromna wiara w to, że się uda.

Kto pierwszy, ten lepszy?

Większość historii, które poznaliśmy dzięki konkursowi łączy jeden motyw: szybka reakcja na nową rzeczywistość. Ludzie, którym udało się utrzymać swoje biznesy w czasie pandemii podkreślają, że starali się błyskawicznie szukać rozwiązań i nowych kierunków rozwoju – niektórzy zupełnie zmienili branżę, w której działali, inni dodali do swoich działalności kolejne odnogi, tak, żeby jak najlepiej dywersyfikować źródła przychodów, kolejni starali się na bieżąco odpowiadać na potrzeby rynku.

Ważnym czynnikiem niewątpliwie był czas – im szybciej udało się otrząsnąć z szoku i wprowadzić racjonalne działania, tym większa szansa na osiągnięcie sukcesu. - Poukładanie się ze strachem, obawami i niepewnością trwały mniej więcej tydzień. Po tym czasie skupiłyśmy się na naszych faktycznych możliwościach. Na tym, jak dzięki naszym działaniom możemy pomóc, ale też zadbać przy tym o firmę i zabezpieczyć jej funkcjonowanie.- tłumaczy pani Justyna Pawłowska, kierownik projektów w Akademii Nauczania w Malborku. Historia tej firmy to ewidentny przykład na to, jak dobrze i szybko wprowadzone zmiany mogą pozytywnie odbić się na funkcjonowaniu firmy w kryzysowych warunkach. Całość można przeczytać pod TYM LINKIEM.

Nic się nie zmieni, jeśli nic nie zmienisz

Niekwestionowanym czynnikiem łączącym laureatów konkursu, którego partnerami byli eService i Visa, była też gotowość na zmiany. Dzięki odważnemu podejściu do własnej działalności wiele firm nie tylko nie popadło w kłopoty finansowe, ale wręcz rozwinęło swoją działalność odkrywając nowe, nieznane dotąd kierunki rozwoju. Te poszukiwania nowych źródeł zarobkowania szczególnie mocno dotyczą osób działających w branżach, które w wyniku wprowadzanych obostrzeń zostały albo całkowicie zamrożone, albo ich działalność na dotychczasowych zasadach nie była już dłużej możliwa. Co robili, aby przetrwać?

Pani Marzanna Nikliborc, która przed wybuchem pandemii prowadziła szkolenia dla właścicieli sklepów z dnia na dzień przestawiła się na zupełnie inne tory. - Zdecydowałam się wprowadzić bezpłatne spotkania online dla moich klientów. Napisałam też książkę pt. „Filozofka jak prowadzić biznes oparty na wartościach w drapieżnych czasach”. Te aktywności zajmowały mi czas i dawały satysfakcję. Z perspektywy czasu wiem, że dzięki nim mój biznes przetrwał pandemię ,a dzięki książce dzisiaj rozkwita – tłumaczy. Te zmiany pociągnęły za sobą kolejne działania. Teraz pani Marzanna ma konkretny plan na siebie. Jaki? Poznaj jej wyjątkową historię.

Rozwój to podstawa każdego biznesu

Posługując się truizmem można stwierdzić, że inwestowanie w siebie to zawsze dobry pomysł. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych, o ile przeprowadzone jest z głową i z jasno wyznaczonym kierunkiem rozwoju nie tyle może pomóc przetrwać trudny czas, co stać się przyczynkiem do odbudowy biznesu w szybkim czasie. Tak też zrobiła Pani Izabela Podgórska, która w czasie pandemii, kiedy jej salon fryzjerski musiał być zamknięty i nie mogła świadczyć swoich usług, zdecydowała się na kilka szkoleń, które pozwoliły jej wprowadzić do oferty nowe usługi. - Dzięki temu, że w czasie pandemii nie poddałam się i wykorzystałam ten czas na podwyższenie kwalifikacji dziś mój kalendarz wypełniony jest po brzegi. Cieszę się także, że udało mi się zbudować z moimi klientkami taką więź, że jak tylko obostrzenia zostały zniesione – od razu do mnie wróciły – wyznała w zgłoszeniu konkursowym. Efekt? Dosyć oczywisty: zwiększone obroty i niewątpliwy sukces.

O tym, że pandemia dała się wszystkim mocno we znaki mówi się głośno wszędzie. Sytuacja wydaje się być już stabilna, jednak warto już teraz poznać, jak skutecznie działać w sytuacjach kryzysowych, które mogą przecież powodować różne czynniki zewnętrzne, nie tylko patogeny. Wreszcie – skoro wprowadzone rozwiązania sprawdzają się w trudnym czasie, tym lepiej mogą zadziałać w spokojnym, stabilnym momencie. Wystarczy się odważyć.

Materiał promocyjny
podziel się: