Gorące tematy

Koronawirus uderza w małych przedsiębiorców. Firmy usługowe walczą o przetrwanie. „Sytuacja jest bardzo trudna”

Gorące tematy

Koronawirus uderza w małych przedsiębiorców. Firmy usługowe walczą o przetrwanie. „Sytuacja jest bardzo trudna”

Szkody wyrządzone przez pandemię koronawirusa to nie tylko rosnąca liczba ofiar, ale i gigantyczne straty finansowe. Obecna sytuacja zbiera największe żniwo wśród małych przedsiębiorców, którzy w swoje firmy włożyli nie tylko dużo pieniędzy, ale i serca. W programie rozmawialiśmy o tym, z jakimi wyzwaniami muszą się obecnie mierzyć. 

Biznes w czasach zarazy

Własny biznes to marzenie niejednej osoby. Do tego grona należała do niedawna Ula Sikorska, która na początku marca 2020 r. otworzyła swój własny salon kosmetyczny, jednak z powodu koronawirusa musiała go niemal natychmiast zamknąć.

Cały proces trwał bardzo długo. Już od lipca zeszłego roku przygotowywałam się do tego. Cały styczeń, luty trwał remont, przygotowania i zaopatrzenie. Ruszyłam 1 marca, czyli tak naprawdę tuż przed ogłoszeniem kwarantanny

 – wspomniała.

Mimo że jej salon został zamknięty, Urszula nie może narzekać na brak zajęć. W odpowiedzi na potrzeby swoich klientów, całą swoją działalność przeniosła do Internetu. Tam odpowiada na wszelkie pytania i udziela porad dotyczących pielęgnacji i kosmetyków.

To wszystko zależy od naszej kreatywności i uważam, że w tym momencie sytuacja jest bardzo trudna dla wszystkich salonów beauty czy fryzjerskich. To, jak przejdziemy ten czas kwarantanny i jak wykorzystamy ten czas, zależy tylko i wyłącznie od nas. Ja mam pełne dni zajęte pracą 

– przyznała.

Opłaty za zamknięty lokal

W związku z wprowadzeniem rządowych obostrzeń, zamknięto znaczą część lokali usługowych. Wielu przedsiębiorców znalazło się w niezwykle trudnej sytuacji. Zawieszenie działalności i brak przychodów sprawiły, że muszą mierzyć się z narastającymi opłatami. Zdarza się jednak, że ktoś wyciągnie do nich pomocną dłoń. Dowodzi tego przykład Jolanty Jagodzińskiej, która po zamknięciu prowadzonej przez siebie kwiaciarni dostała fakturę od właściciela wynajmowanego przez siebie lokalu na kwotę 1 zł.

Inicjatywa wyszła od pana Mirosława, właściciela lokalu. Nie było przedtem żadnych rozmów między nami. Po prostu musiałam odebrać tę fakturkę i była niespodzianka 

– wyjaśniła właścicielka kwiaciarni.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Zobacz też:

Joanna Przetakiewicz zdradza sposób na młody wygląd. "Stereo Beauty" to jej codzienny rytuał

7-minutowy trening na Dzień Dobry. Proste ćwiczenia, które pomogą lepiej rozpocząć dzień

Pokonaj cellulit bez wydawania majątku. Garść domowych sposobów na walkę z pomarańczową skórką

Co sądzisz o tym artykule?
91
7
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0