Sport i fitness

Joga na dobry początek dnia. Jak poprawnie wykonać powitanie słońca?

„Powitanie słońca z Gerardem”, reporterka: Ewa Owczarek

Sport i fitness

Joga na dobry początek dnia. Jak poprawnie wykonać powitanie słońca?

„Powitanie słońca z Gerardem”, reporterka: Ewa Owczarek

Powitanie słońca to trening, który jest idealnym sposobem na rozpoczęcie dnia. Jego zadaniem jest przygotowanie ciała i umysłu na wszystkie wyzwania, które mamy przed sobą. Zobacz, jak poprawnie wykonać ten poranny rytuał. 

Joga na dzień dobry

Powitanie słońca nie ma na celu budowania czy rzeźbienia mięśni. Podczas sekwencji skupiamy się na rozciąganiu. Osoby początkujące mogą mieć kłopoty z kontrolowaniem oddechu, jednak po kilku treningach ten problem mija. Dzięki jodze każdy jest w stanie wzmocnić swoje ciało i dobrze się w nim czuć.

Mam małą podpowiedź dla osób, które mają problemy z nadgarstkami, czują ból, żeby palce dłoni układać lekko na zewnątrz i dla osób, które czują napięcie w dolnych plecach, żeby lekko uginać kolana – to lekko wydłuży dolne plecy 

– doradził Gerard Szymański, instruktor jogi.

Powitanie słońca o poranku

Zacznij od ustawienia się na macie w pozycji stojącej. Wyprostuj się, złącz nogi i patrz przed siebie. Weź głęboki oddech i podnieś ramiona do góry. Z wydechem opuść tułów i głowę do kolan. Nogi mogą być lekko ugięte. Postaraj się wydłużyć tułów, rozluźnić szyję, a następnie na wdechu podnieś głowę i spójrz przed siebie. Ugnij kolana, połóż dłonie na macie i przenieś stopy do pozycji deski. Potem połóż się na brzuchu, wyciągnij palce stóp do tyłu, unieś przód kręgosłupa i odchyl się do tyłu. Z wdechem przejdź do pozycji psa z głową w dół i odpychaj się dłońmi od maty. Popatrz przed siebie i podejdź stopami między dłonie. Kolana mogą być zgięte. Spójrz w przód, wydłuż kręgosłup i na wydechu opuść ciało do skłonu. Z wdechem podnieś tułów i ramiona do góry. Na koniec wypuść powietrze, opuść ramiona.

Powtórz sekwencję raz jeszcze. Postaraj się to zrobić odrobinę szybciej. Na koniec zamknij na chwilę oczy i przejdź do relaksacji. Połóż się na ziemi w tzw. pozycji trupa. Rozłóż nogi i ramiona. Pozwól, aby całe ciało się rozluźniło i obserwuj swój oddech. Po chwili pojedynczo ugnij nogi, połóż dłonie na brzuch, skieruj wydech do dłoni, a z dłoni do organów wewnętrznych. Wyprostuj ramię i przetocz się na bok. Drugą dłoń połóż przed sobą na podłodze i powoli usiądź.

Joga z Gerardem

Gerard Szymański jest dyplomowanym nauczycielem i prowadzi największą szkołę jogi w Katowicach. Obecnie jego zajęcia odbywają się w Internecie. Każdego dnia razem z żoną prowadzi na Facebooku poranny rytuał powitania słońca.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Zobacz też:

Tai Chi - sposób na dobrą kondycję w czasie kwarantanny

Relaksująca joga dla kobiet w ciąży. Idealna na bolące plecy. Ćwiczenia z Basią Tworek

7-minutowy trening na Dzień Dobry. Proste ćwiczenia, które pomogą lepiej rozpocząć dzień

Co sądzisz o tym artykule?
90
9
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0