Zdrowy styl życia

Ile kalorii ma wakacyjne jedzenie? Co jeść na urlopie, żeby nie przytyć?

Lody, gofry z bitą śmietaną, smażone frytki i kiełbasy, zapiekanki. To nasze typowe wakacyjne grzeszki jedzeniowe. O tym, ile możemy przytyć w wakacje i co zrobić, by jednak nie wrócić z nadbagażem dodatkowych kilogramów w studiu Dzień Dobry TVN porozmawialiśmy z dietetykiem Mileną Nosek i trenerem Tomaszem Choińskim.

Nasi goście przyznali, że to czy wrócimy z wakacji z nadprogramowymi kilogramami zależy w dużej mierze od tego, jaki tryb życia prowadziliśmy dotychczas. Jeżeli odżywaliśmy się zdrowo, to takie małe odstępstwo w postaci gofra czy loda nie zrujnuje naszej sylwetki.

Podobnie jest z treningiem. Jeżeli nie będziemy ćwiczyć przez tydzień, nasza figura na tym nie ucierpi. Wręcz przeciwnie, organizm się zregeneruje i po powrocie z urlopu będzie bardziej efektywny.

>>>Zobacz też: Brak snu zwiększa apetyt na śmieciowe jedzenie?

Największe jedzeniowe pułapki według dietetyk to:

  • Lody
  • Granita
  • Gazowane napoje
  • Kolorowe drinki
  • Kawa mrożona
  • Gofry z bitą śmietaną

>>>Zobacz też: Ciastka, sorbety i lody - słodkie przepisy Beaty Kartowicz

>>>Proste przepisy na letnie desery: panna cotta, lody z mango i chałka z jogurtem greckim!<<<

Liczba kalorii w 100 g produktu:

  • Lody – 210 KCAL, SORBETY – 145 KCAL
  • Frytki -331 KCAL
  • Smażona ryba w panierce -280 KCAL
  • Kiełbasa z grilla -320 KCAL
  • Słodkie napoje gazowane -45 KCAL
  • Gofry z bitą śmietaną i posypką -350 KCAL
  • Gofry bez niczego -295 KCAL

Tomasz Choiński dodał, że:

To ile czasu potrzebujemy, by spalić nadprogramowe kalorie zależy oczywiście od organizmu. Im bardziej otyła osoba, tym trudniej będzie jej spalać kcal, ponieważ nie wygeneruje tyle samo wysiłku np. w 30 min co osoba wysportowana.

Co sądzisz o tym artykule?
81
7
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0