Materiał promocyjny

Hamowanie awaryjne. Jak zrobić to bezpiecznie?

Jak bezpiecznie hamować awaryjnie? Tego trzeba się nauczyć. Marcin Sawicki postanowił zdobyć tę wiedzę, lekcji udzielił mu Kamil Kłujsza – trener Škoda Auto Safety. Zobacz, co jest najważniejsze podczas tego manewru.

Hamowanie awaryjne i zasada "trzy razy max"

Często staramy się jeździć bezpiecznie i świadomie unikamy zagrożeń na drodze, ale do hamowania awaryjnego zmuszeni jesteśmy podczas niespodziewanej sytuacji. Musimy zatrzymać auto jak najszybciej i przede wszystkim walczymy o to, aby pokonać jak najkrótszy odcinek drogi. Co zrobić, aby wykonać manewr poprawnie?

Z punktu techniki jazdy, hamowanie awaryjne powinno wyglądać w ten sposób, że w skrzyni manualnej stosujemy zasadę "trzy razy max" - szybko, mocno i do końca kopiemy w sprzęgło i hamulec jednocześnie

- instruował trener Škoda Auto Safety Kamil Kłujsza.

Teoretycznie każdy kierowca ma za sobą hamowanie awaryjne, ale nie każdy wie, jak zrobić to poprawnie i jaki najczęściej popełniany jest błąd podczas tego manewru.

Przede wszystkim boimy się zahamować awaryjnie, bo nigdy tego nie ćwiczyliśmy. Zbyt często odpuszczamy hamulec w ostatniej fazie

- wyjaśnił trener.

Hamowanie wspomagane przez systemy

W nowoczesnych samochodach, podczas hamowania awaryjnego, włączają się systemy wspomagające. W standardowo wyposażonych autach marki Skoda uruchomić się ich może nawet 8. Dla bezpiecznego i efektywnego hamowania kluczowe jest to, aby umieć je wykorzystać podczas wykonywania tego niebezpiecznego manewru. Tajniki sztuki bezpiecznej jazdy można zgłębić w Škoda Autodrom Poznań.

>>> Zobacz też:

"Na prawo jazdy nigdy nie jest za późno, na doskonalenie umiejętności również"

ABS, ASR, ESP - za co odpowiadają? Jakie systemy bezpieczeństwa warto mieć w aucie?

Eco-driving, czyli poznaj zasady płynnej jazdy

Autor: Adrianna Kowalczyk

Materiał promocyjny
podziel się:

Pozostałe wiadomości