Diety i odchudzanie

Dieta interwałowa - na czym polega dieta Dubrow?

O diecie, która robi furorę w Stanach Zjednoczonych, opowiedziała nam Agata Dąbrowska - trenerka personalna, instruktorka fitness i dietetyczka. Podstawowym założeniem tej diety jest to, że przez 8 godzin w ciągu dnia możemy jeść co chcemy, a przez kolejne 16 pościmy.

Jesz przez 8 godzin w ciągu doby.

W zależności od naszych preferencji możemy wybrać sobie 8 godzin, w ciągu których możemy jeść co chcemy. Czyli np. od 12 do 20, od 11 do 19, albo od 9 do 17. Przy czym, twórcy diety zalecają by zrezygnować ze śniadania, aby nie kończyć posiłków zbyt wcześnie np. o 15.

Warto pamiętać, że hasło "możesz jeść co chcesz" nie oznacza wcale, że przez 8 godzin możemy się opychać śmieciowym jedzeniem. W tym czasie zaleca się 3-5 posiłków w dowolnych odstępach czasu. Przez kolejne 16 godzin należy pić dużo wody, dopuszczalna jest też herbata bez cukru.

Ograniczona aktywność fizyczna 

Agata Dąbrowska:

Bardzo ważna rzecz! Jeżeli jesteśmy na tej diecie, nie powinniśmy uprawiać intensywnie sportu

Inne przeciwwskazania związane z dietą Dubrow

  • Dietę mogą stosować tylko osoby zdrowe. Jakiekolwiek problemy zdrowotne (np. cukrzyca, insulinooporność, hashimoto, inne problemy z tarczycą itd.) wykluczają stosowanie diety interwałowej!
  • Nie należy jej łączyć z innymi dietami. Łączenie postu przerywanego z innymi, ekstremalnymi dietami typu: ketogeniczna, dietą 800-1000 kcal może przynieść więcej szkody i problemów ze zdrowiem, niż pożytku

Jakie są plusy diety interwałowej?

  • Utrata wagi bez dokładnego liczenia kalorii i zaplanowanego jadłospisu. Nadal jednak trzeba pamiętać o zasadach zdrowego jedzenia i nie najadać się na zapas.
  • Dłuższe przerwy w jedzeniu powoduje, że maleje wytwarzanie wolnych rodników, które powodują starzenie się.
  • U osób na diecie 8 godzinnej zauważono zmniejszenie poziomu kortyzolu.
  • Usprawnia pracę mózgu - bo rzucając mu wyzwanie ograniczenia energii (a mózg w naszym ciele spała jej najwięcej) zmusza go do wytworzenia większej ilości połączeń. 

Zobacz także:
Czy jedzenie mięsa jest szkodliwe? Oto cała prawda >>>
Zmiana nawyków żywieniowych z Darią Ładochą >>>
Co jeść zimą, żeby lepiej się czuć? Poznaj dietę mniszki >>>


Co sądzisz o tym artykule?
18
0
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
1
27.01.2019
Aga
To nie jest żadna nowa dieta!
To IF- Intermitten Fasting, o którym mówi się od wielu lat, który występuje w różnych formach, jest przebadany naukowo i bardzo dobrze rokuje w różnych schorzeniach (np. bardzo pomaga w IO - insulinooporności).
Nie zaleca się w okienku 8h jedzenia więcej, niż 2 posiłków. W dłuższych oknach żywieniowych mogą być 3-4 posiłki. Chodzi o to, żeby uspokoić insulinę i nasilić produkcję hormonu wzrostu, który reguluje min. procesy metaboliczne.