Materiał promocyjny

Co mówią klienci o Fortum? Opinie o Fortum na temat jakości usług

Co mówią klienci o Fortum?
Co mówią klienci o Fortum?
Źródło: Mat. prasowe
Atrakcyjne ceny energii cieplnej i elektrycznej, elastyczna oferta z możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb klientów oraz połączenie profesjonalnego doradztwa z partnerskim podejściem – to jedne z wielu aspektów, które przekonują konsumentów i przedsiębiorców do długofalowej współpracy z Fortum. Czym jeszcze wyróżnia się fiński lider w obszarze czystej energii?

Jak klienci oceniają jakość usług Fortum?

Konsumenci i przedsiębiorcy współpracujący z Fortum są usatysfakcjonowani jakością usług – zarówno pod kątem stabilnych dostaw energii, jak i stawianiem realnych korzyści dla odbiorców na pierwszym miejscu. Klienci Fortum doceniają również przejrzyste zasady współpracy z nastawieniem na utrzymywanie długofalowych relacji. Przedsiębiorcy podkreślają, że mogą się skupiać na swoich działalnościach, mając pewność, że kwestie energetyczne są w rękach specjalistów.

Czy oferta Fortum spełnia oczekiwania użytkowników?

Doświadczenia klientów Fortum, w tym przedsiębiorstw z sektora MŚP, potwierdzają, że deklaracje nordyckiego lidera odzwierciedlają się w praktyce po zawarciu umowy. Klienci biznesowi, wśród których znajdują się zarówno małe, rodzinne biznesy, jak i większe firmy, zyskują nieprzerwane dostawy energii oraz precyzyjniejszą kontrolę nad wydatkami. Dzięki Fortum przedsiębiorcy mogą rozwijać zrównoważone energetycznie biznesy, co pozwala nie tylko na obniżanie kosztów operacyjnych, ale także pozyskiwanie świadomych klientów, którzy chcą korzystać z produktów i usług marek dbających o środowisko naturalne.

Jakie aspekty obsługi klienta są najczęściej doceniane?

Energia i gaz Fortum to oferta dla klientów oczekujących nie tylko atrakcyjnych cen oraz stabilnych dostaw, ale także dostosowania warunków umowy do indywidualnych potrzeb, uprzejmości ze strony kompetentnych pracowników i efektywnego rozwiązywania problemów. Te atuty Fortum zostały aż dwukrotnie potwierdzone Gwiazdą Jakości Obsługi w kategorii Dostawcy energii i gazu. Fiński lider zdobył tę prestiżową nagrodę w 2024 i 2025 roku dzięki opiniom usatysfakcjonowanych klientów, które zostały potwierdzone w specjalistycznym badaniu.

Opinia jednego z klientów Fortum
Opinia jednego z klientów Fortum
Źródło: Mat. prasowe

Klienci Fortum doceniają przede wszystkim chęć pomocy ze strony konsultantów, otwartość na pytania i rzetelne doradztwo. Zaangażowany zespół Fortum komunikuje się z klientami tradycyjnymi kanałami (korespondencyjnie i telefonicznie) oraz rozmawia z konsumentami w mediach społecznościowych czy na portalach branżowych.

Jak Fortum wypada na tle innych dostawców energii?

O ile decyzja o zmianie dostawcy energii elektrycznej nie jest łatwa, o tyle profesjonalne podejście doradców Fortum i konkurencyjne warunki cenowe przekonują przedsiębiorców do zawarcia umowy z fińskim liderem. Właściciele firm deklarują, że główne wyróżniki Fortum na tle konkurencji to przede wszystkim gwarancja energii z odnawialnych źródeł i możliwość dostosowania elastycznej oferty do indywidualnych potrzeb. Co więcej, pomocni doradcy Fortum to profesjonalni, lecz przyjaźni partnerzy biznesowi, którzy wspierają firmy w codziennym funkcjonowaniu.

Czy ceny energii od Fortum są konkurencyjne?

Konkurencyjna oferta cenowa Fortum to jedna z przewag nordyckiego dostawcy na polskim rynku, szczególnie w dobie trudnych warunków ekonomicznych, które utrudniają utrzymywanie płynności finansowej w firmach. Fortum nie tylko oferuje atrakcyjne stawki, ale także przeprowadza audyty, które wykazują, jakie kroki należy podjąć, aby zredukować koszty zużycia energii. Obniżenie wydatków sprzyja inwestycjom środków w innych obszarach i zwiększeniu konkurencyjności na rynku. Co ważne, klienci mogą negocjować warunki umowy, zwłaszcza jeśli współpracują z Fortum od niemal dekady – jak Zakład Stolarsko-Budowlany Józefa Sowady. Jak podkreśla właściciel firmy, warunki umowy są otrzymywane, a życzliwy opiekun klienta jest otwarty na negocjacje cenowe.

Jakie rozwiązania ekologiczne oferuje Fortum?

Fortum jako lider w obszarze czystej energii inwestuje w nowoczesne rozwiązania technologiczne, które ułatwiają m.in. zarządzanie rozległą siecią ciepłowniczą. Współpraca Vector Smart Data z Fortum umożliwi powstanie systemu do zaawansowanej analizy danych i kontrolowania urządzeń pomiarowo-regulacyjnych. W efekcie Fortum zwiększy efektywność energetyczną infrastruktury oraz poprawi komfort cieplny odbiorców. Pełne wdrożenie systemu zostało zaplanowane na 2026 rok.

Czy klienci zwracają uwagę na neutralność klimatyczną Fortum?

Fortum zamierza osiągnąć neutralność klimatyczną, czyli zerową emisję gazów cieplarnianych netto w całym łańcuchu wartości do 2040 roku, oraz zrezygnować z produkcji energii bazującej na węglu do końca 2027 roku. Ambitne cele środowiskowe Fortum przyciągają uwagę klientów, którzy mają wpisaną troskę o środowisko w DNA marek.

Jakie innowacje w dziedzinie energii przyciągają użytkowników?

Fortum skupia się przede wszystkim na odejściu od paliw kopalnych i redukcji emisji szkodliwych gazów. To możliwe dzięki innowacyjnym projektom Fortum, do których zalicza się m.in. elektrociepłownia w Zabrzu wykorzystująca paliwo z odpadów (RDF), elektrociepłownia w Częstochowie bazująca na miksie biomasy i węgla czy zakład paliw produkcji paliwa alternatywnego w Zawierciu. W ciągu 100 dni od uruchomienia obiektu przetworzono niemal 23 tys. odpadów nienadających się do recyklingu, z których powstało paliwo niezbędne do wyprodukowania energii elektrycznej i ciepła.

Elektrociepłownia w Zabrzu
Elektrociepłownia w Zabrzu
Źródło: Mat. prasowe

Jak wygląda doświadczenie klientów z sieciami ciepłowniczymi Fortum?

Zestawienie opinii o Fortum dostarcza pozytywnych wrażeń o współpracy klientów z Fortum w zakresie dostaw ciepła, szczególnie w sezonach grzewczych. Fortum regularnie rozwija infrastrukturę, docierając z ciepłem systemowym zarówno do nowych inwestycji, jak i starych kamienic. Wiosna i lato to okresy intensywnych prac związanych z modernizacją oraz rozbudową sieci ciepłowniczych w celu ograniczenia potencjalnych strat ciepła i wyeliminowania awarii. Dzięki przygotowaniom do sezonu jesienno-zimowego odbiorcy ciepła mogą liczyć na niezawodne dostawy i komfort cieplny – nawet przy dużym spadku temperatur. Jednym z najważniejszych obiektów Fortum jest Wrompa – pompa ciepła we Wrocławiu – która generuje czystą energię cieplną ze ścieków komunalnych i deszczowych. Co istotne, Wrompa jest zasilana czystą energią elektryczną z OZE.

Warto też wspomnieć, że Fortum organizuje lokalne akcje, które zwiększają świadomość ekologiczną i promują strategię zrównoważonego rozwoju wśród mieszkańców. Wiosenna zbiórka odpadów tekstylnych w Zawierciu zakończyła się pozyskaniem ponad 25 ton zbędnych ubrań i butów. Tekstylia zostaną przetworzone na paliwo alternatywne RDF, które następnie zostanie wykorzystane do produkcji energii cieplnej i elektrycznej.

Najczęściej zadawane pytania o jakość usług Fortum

Jak klienci mogą zgłaszać swoje uwagi o usługach Fortum?

Klienci indywidualni i biznesowi mogą kontaktować się z Fortum za pomocą:

  • infolinii,
  • czatu lub formularza dostępnego na stronie internetowej Fortum,
  • Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Fortum,
  • e-maila,
  • mediów społecznościowych,
  • tradycyjnej korespondencji.

Aktualne dane kontaktowe Fortum dla konsumentów i przedsiębiorców znajdują się na stronie internetowej.

Jak firma reaguje na zgłoszenia o awariach i przerwach w dostawie?

O awariach związanych z dostawą energii lub prądu należy poinformować zarówno Pogotowie Energetyczne (991) lub Pogotowie Gazowe (992), jak i całodobowe Pogotowie Ciepłownicze Fortum (993). Co ważne, strona internetowa Fortum zawiera m.in. instrukcję postępowania dla zarządców nieruchomości w sytuacjach, w których mieszkańcy zgłaszają brak ogrzewania lub ciepłej wody. Odbiorcy mogą weryfikować za pomocą mapy wyłączeń, czy przerwa w dostawie wynika z np. zaplanowanych prac. Fortum stara się eliminować ryzyko potencjalnych awarii, monitorując infrastrukturę pod kątem ewentualnych usterek i regularnie przeprowadzając prace konserwacyjne oraz modernizacyjne – szczególnie przed sezonem.

Materiał promocyjny
podziel się:

Pozostałe wiadomości