Rowerek stacjonarny to jeden z najchętniej wybieranych sprzętów fitness. Ćwiczenia na nim nie są trudne, a mogą wspomóc odchudzanie oraz znacznie poprawić naszą kondycję. Dowiedz się, jak na nim ćwiczyć oraz jakie efekty daje.

  • Bieżnia czy rowerek stacjonarny?
  • Rowerek stacjonarny – jak ćwiczyć, żeby schudnąć?
  • Rowerek stacjonarny, efekty – co daje i na co działa jazda na rowerze?
  • Rowerek stacjonarny mały, rowerek stacjonarny bez siodełka – który model najlepiej wybrać?


Więcej: Ćwiczenia z hantlami


Rowerek stacjonarny to sprzęt posiadający wiele praktycznych zalet oraz niosący liczne korzyści dla naszego organizmu. Z tradycyjnym rowerem wygrywa przede wszystkim dlatego, że jeździć na nim można niezależnie od pogody, w cieple naszego salonu, nawet podczas oglądania ulubionego serialu. Przede wszystkim rowerek stacjonarny pomaga schudnąć . Regularne jeżdżenie na nim rzeźbi nasze uda, łydki i brzuch, pomaga w walce z cellulitem oraz poprawia wydolność krążeniowo-oddechową. Dodatkowo jazda na rowerku poprawia nasze samopoczucie, niweluje stres oraz redukuje napięcie mięśni.

Bieżnia czy rowerek stacjonarny?

Zastanawiasz się, jaki sprzęt kupić do domu lub który wybrać podczas treningu na siłowni? Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z ćwiczeniami i odchudzaniem, to zdecydowanie postaw na rowerek. Rowerek stacjonarny na co działa? Choć nie wymaga on od nas dużego wysiłku czy żelaznej kondycji, podczas 20 minut intensywnej jazdy możemy spalić aż 200 kalorii (czyli jeden czekoladowy batonik)! Tymczasem bieganie na bieżni wiąże się z dosyć sporym wysiłkiem oraz koniecznością kontrolowania swoich ruchów. Jazda na rowerku jest dużo mniej wymagająca. Jedyną jej wadą jest możliwość znużenia wykonywanymi ćwiczeniami. Postaw rower domowy naprzeciwko telewizora lub koło sprzętu grającego, a to pomoże Ci w czerpaniu większej radości z ćwiczeń.

Zobacz film: Akcesoria na rower, źródło: Dzień Dobry TVN


Więcej: Ćwiczenia ze skakanką


Rowerek stacjonarny – jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

Jeśli zastanawiasz się czy rowerek stacjonarny coś daje, odpowiedź jest prosta: daje. Jednakże aby jazda na nim przyniosła oczekiwane rezultaty, czyli chudnięcie, konieczna jest przede wszystkim systematyczność. Najlepiej, w miarę możliwości, trenuj codziennie. Jednakże dwa,trzy dni przeznacz na intensywny trening interwałowy, a pozostałe na swobodną jazdę we własnym tempie. Na czym polega interwał na rowerku? Zacznij od 5-minutowej rozgrzewki polegającej na powolnym pedałowaniu. Następnie przez 60 sekund pedałuj jak najszybciej potrafisz, by po minucie przejść w szybkie, ale stabilne pedałowanie. Taką serię ćwiczeń powtórz 6-8 razy. Możesz również skorzystać z gotowych planów ćwiczeń, które znajdziesz w internecie. Spalanie tkanki tłuszczowej rozpoczyna się po 30 minutach aktywności fizycznej. Osobom z nadwagą zaleca się od 60 do 90 minut treningu. Jeśli Twoim głównym celem jest właśnie spalanie tłuszczu, pamiętaj, że ćwiczenie to tylko część całego procesu odchudzania. Niezbędnym czynnikiem jest także przemyślana zbilansowana dieta. Po przestrzeganiu zarówno planu treningowego, jak i diety, zobaczysz pierwsze efekty po miesiącu .

Rowerek stacjonarny, efekty – co daje i na co działa jazda na rowerze?

By jeszcze bardziej zmotywować się do ćwiczeń, dowiedz się, co daje rowerek stacjonarny . Rowerek stacjonarny na odchudzanie i zrzucanie zbędnych kilogramów jest świetną metodą!

Dzieje się tak, ponieważ każdy ruch korzystnie wpływa na przemianę materii naszego organizmu. Czy rowerek stacjonarny jest dobry na brzuch? Zdecydowanie tak! Rowerek wspomaga spalanie tłuszczu , wzmacnia brzuch i pomaga odchudzić nogi.

Na co jeszcze pomaga rowerek stacjonarny i jakie inne korzyści przynosi dla zdrowia? Ćwiczenia na rowerku zwiększają wytrzymałość organizmu oraz pomagają w walce z wieloma chorobami. Nawet delikatny trening wpływa na pracę naszego serca i całego układu krążenia, a tym samym zmniejsza poziom cholesterolu oraz zapobiega cukrzycy i nadciśnieniu. Co więcej, każdy rodzaj ćwiczeń wpływa także na nasze samopoczucie. Ujmując to w proste słowa, można powiedzieć, że gdy pracują mięśnie – odpoczywa głowa. Jazda na rowerze pomoże Ci w radzeniu sobie ze stresem oraz pozwoli na chwilę relaksu. Jest to bardzo bezpieczna forma wysiłku, dlatego też rowerek stacjonarny zarówno dla seniora, jak i dla osób z ograniczoną sprawnością to dobry pomysł. Rowerek stacjonarny dla kobiet w ciąży , to też odpowiednia forma fitnessu.

Rowerek stacjonarny mały, rowerek stacjonarny bez siodełka – który model najlepiej wybrać?

Istnieje wiele modeli rowerów stacjonarnych. Przy jego wyborze kieruj się przede wszystkim swoją wygodą. Pamiętaj również, że warto by rower wyposażony był w regulator oporu. Dzięki niemu będziesz mógł sprawniej kontrolować intensywność swojego treningu. Dobrym pomysłem jest zakup roweru wyposażonego w różnorodne gadżety np. monitor pokazujący ilość przejechanych kilometrów oraz ilość spalonych podczas treningu kalorii. Spoglądanie na niego będzie dla Ciebie sporą motywacją. W sklepach ze sprzętem treningowym znajdziesz rowery wyposażone w uchwyty na butelkę, miejsce na telefon, stoper, radio czy paski przytrzymujące stopy na pedałach. W sprzedaży pojawił się także mini rowerek stacjonarny bez siodełka .Choć powstał jako rotor rehabilitacyjny dla osób z zanikiem siły mięśniowej, zyskał dużą popularność także wśród zdrowych ludzi. Rowerek stacjonarny mały postawić można np. pod biurkiem i ćwiczyć na nim nawet podczas pracy przy komputerze. Swobodne pedałowanie przez kilka godzin dziennie znacznie wpłynie nie tylko na nasze odchudzenie nóg, ale i na ogólną pracę mięśni całego ciała.

Co sądzisz o tym artykule?
51
4