Rodzicu! Stymuluj plastyczne aktywności swojego dziecka. To rozwija ich wyobraźnię

Dzieci w wieku przedszkolnym uwielbiają tworzyć. Malować, wyklejać, wycinać, rzeźbić. Zajęcia plastyczne są nie tylko doskonałym sposobem na spędzenie wolnego czasu, ale również rozwijają wyobraźnię dziecka oraz stymulują rozwój jego osobowości. O tym, jak zachęcić dziecko do rozwijania swoich zainteresowań plastycznych w studiu Dzień dobry TVN opowiedziała Anna Below – Kopacka, pedagog, plastyk, promotor dziecięcej sztuki plastycznej.

Plastyczne aktywności dziecka

Dzieci w wieku wczesnoprzedszkolnym chętnie spędzają czas wolny malując kredkami lub farbami, bawiąc się plasteliną, wycinając.

Zainteresowania plastyką należy u dzieci pielęgnować. Zajęcia plastyczne są nie tylko świetną zabawą, ale również budują poczucie własnej wartości dziecka i stymulują rozwój jego osobowości.

Jak zaznaczyła Anna Below Kopacka twórczość plastyczna dziecka na każdym etapie jego rozwoju daje maluchowi możliwość samodzielnego badania, poszukiwania i odkrywania otaczającej go rzeczywistości.

Najważniejsze korzyści płynące z zajęć plastycznych dla dziecka to:

  • rozwijanie samodzielności oraz wytrwałości,
  • rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi,
  • stymulowanie i rozwijanie wrażliwości wzrokowej, dotykowej i słuchowej,
  • stymulowanie wyobraźni,
  • rozwijanie spostrzegawczości i kształtowania umiejętności świadomej obserwacji zjawisk, rzeczy i ludzi,
  • pobudzanie otwartości na cudze uczucia i opinie,
  • pomoc w szerzeniu samowiedzy i dokonywaniu samooceny,
  • kształcenie empatycznego działania w grupie, zachowań prospołecznych i umiejętności współpracy w grupie zadaniowej,
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności,
  • zachęcanie do podejmowania inicjatywy,
  • minimalizowanie postaw agresywnych oraz odreagowanie napięć.
  • stymulowanie umiejętności łączenia sprawności emocjonalnych, umysłowych z praktycznymi w rozwiązywaniu problemów dywergencyjnych

Zobacz też:

Autor: Redakcja Dzień Dobry TVN

podziel się:

Pozostałe wiadomości