Instagram to obecnie najpopularniejsza internetowa aplikacja do publikacji zdjęć i krótkich filmików. Przyciąga ludzi z całego świata oraz celebrytów, którzy grupują wokół siebie ogromne społeczności i potrafią monetyzować swoją obecność w sieci. Ile można zarobić na Instagramie?

Sharing – czyli dzielenie się swoimi pracami, dokonaniami, urywkami życia, śmiesznymi filmami czy zdjęciami kotów – święci ostatnimi laty triumfy w internecie. Instagram to jedno z większych i popularniejszych miejsc w sieci, które taką aktywność umożliwia. Na Instagramie publikujemy zdjęcia, filmy, nakładamy na nie filtry, nalepki i różne kolorowanki. I zarabiamy na tym pieniądze. No, przynajmniej niektórzy zarabiają. Ile? W jaki sposób? Jakie są zarobki na Instagramie? Spróbujmy to sprawdzić.

Więcej:

Ile zarabia się na Instagramie?

Najpierw kilka słów o historii marki Instagram, która dziś pozwala zarabiać spore pieniądze wielu jego użytkownikom. Powstała w roku 2010 w USA jako niezależna platforma internetowa. Nazwę Instagram jest kompilacją dwóch słów, które miały opisywać zwięzłość i szybkość komunikacji na platformie – instant camera oraz telegram. Jej popularność rosła z roku na rok, przybywało użytkowników, więc dziś Instagram ma ponad 30 wersji językowych i jest częścią wielkiej korporacji Facebooka. Czy na Instagramie można zarabiać? Tak, ale to nie właściciel portalu płaci swoim użytkownikom.

Swoje profile na Instagramie zakładają właściciele znanych marek, celebryci oraz osoby prywatne. Po osiągnięciu dużej popularności, zbudowaniu ogromnych zasięgów (sporej liczbie obserwujących), firmy zewnętrzne są gotowe płacić szczególnie popularnym użytkownikom Instagrama za lokowanie ich produktu na zdjęciach oraz filmach. Zupełnie naturalnym celem firm, gotowych budować wizerunek marki na popularności Instagrama, stają się celebryci. Dzięki swojej rozpoznawalności są w stanie szybko zbudować sieć fanów i dzięki temu czerpać dodatkowe zyski ze współpracy z podmiotami komercyjnymi. Ale nie tylko celebryci zarabiają na Instagramie. Wiele osób zyskało uznanie i rozpoznawalność, dzięki rozbudowaniu sieci użytkowników. Jeszcze kilka lat temu znani tylko wąskiej grupie fanów, dziś goszczą jako eksperci i influencerzy w kolorowej prasie lub programach telewizji śniadaniowych. No i przede wszystkim zarabiają na Instagramie spore pieniądze.

Instagram – zarobki

Maksyma, która dziś towarzyszy pragnącym poszerzać swoją popularność influencerom, brzmi: „Nie ma cię w social mediach, nie istniejesz w ogóle”. Instagrama dotyczy to w szczególności. Dlaczego? Bo tam są fani (czyli klienci), firmy gotowe płacić za dotarcie do nich i tam są pieniądze. Kiedy na Instagramie można zarabiać? Zainteresowanie firm pojawia się, kiedy konto użytkownika zaczyna przekraczać 10 tysięcy obserwujących. Gdy konto obserwowane jest przez 100 tysięcy użytkowników, zdecydowanie zwiększa się liczba podmiotów, które zechcą zapłacić za dotarcie do tak potężnej grupy docelowej. Im więcej użytkowników (followersów), tym większe pieniądze wchodzą w grę. Ile może zarobić na Instagramie na przykład celebrytka Kim Kardashian, którą obserwuje ponad 120 milionów użytkowników portalu? To kwoty i kontrakty idące w miliony dolarów.

Ale również i na polskim rynku zawierane są wysokie kontrakty z instagramowymi influencerami. Dziś, kiedy aktywność medialna jest szczegółowo monitorowana przez wyspecjalizowane firmy, nie wystarczy tylko wypchane użytkownikami konto na Instagramie. Liczą się jeszcze takie aspekty, jak kontakt z followersami, interaktywność, komentarze, lajki, ale również wiarygodność w internecie. Jeśli firma zainteresowana jest współpracą z influencerem, za jeden post na Instagramie gotowa jest zapłacić od 4 do 12 tysięcy złotych. Choć wartość kontraktów handlowych zwykle okryta jest tajemnicą, to na „polskim Instagramie" zdarzają się umowy opiewające już na sześciocyfrowe kwoty. Krótko mówiąc, za wszystkimi zdjęciami, na których znane lub po prostu obserwowane przez was osoby polecają konkretną dietę, koktajl zdrowotny lub nowy model buta, stoi umowa handlowa.


Zobacz film: Jak zdobyć milion obserwatorów na Instagramie? Źródło: Dzień Dobry TVN

Zarabianie przez Instagrama – poradnik

Pewnie nie każdemu uda się zostać gwiazdą internetu i nie od razu zacznie zarabiać pieniądze na Instagramie, ale każdy może spróbować spopularyzować swoje konto na tym portalu, by zwiększyć zainteresowanie nim podmiotów komercyjnych. Jak to zrobić? W tym, by rozpocząć zarabianie przez Instagrama pomoże regularne publikowanie postów. Każdy post powinien być dobrze otagowany i na tyle ciekawy, by wzbudzać zainteresowanie odbiorców. Jeśli pojawią się komentarze, należy wchodzić w interakcje z odbiorcami. Jest to dobrze widziane przez firmy zewnętrzne i ma spory wpływ na zasięgi. Posty (zdjęcia) powinny pojawiać się kilka razy dziennie. Niezwykle ważna jest ich jakość techniczna. Zdjęcia powinny być dobre – ciekawe ujęcia, dobrze dobrane filtry – wsparcie programów graficznych może okazać się więc niezbędne, by osiągnąć oczekiwany poziom. Kiedy liczba followersów zaczyna lawinowo wzrastać, pora na rozwój kontaktów biznesowych. Dużą popularnością na Instagramie cieszą się posty sponsorowane, czyli jawna forma współpracy z konkretnym podmiotem handlowym. W skrócie jest to wykonywanie zdjęć lub filmów promujących marki lub produkty. Posty z reguły linkują do stron firmowych, zawierają nazwy produktów.

Co sądzisz o tym artykule?
57
5
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0