Ubytek płynu chłodniczego jest dowodem nieszczelności całego układu chłodzenia. To awaria, której nie warto bagatelizować, gdyż w przeciwnym wypadku może się to zakończyć zatarciem silnika. Dowiedz się, jakie są najczęstsze powody utraty płynu i jak im zaradzić.
Chiptuning to inaczej elektroniczne zwiększenie mocy silnika samochodu. Podstawowym działaniem, które podejmują kierowcy marzący o większych osiągach pojazdu, jest modyfikacja sterownika silnika. Poznaj wady i zalety takiego rozwiązania.
Rolą akumulatora w starszych modelach samochodów było przede wszystkim uruchomienie silnika oraz zapewnienie dostarczenia energii do świateł.
Wyważanie kół to standardowa, ale często przez kierowców zapominana procedura, badająca poziom równomierności przenoszenia nacisku. Innymi słowy, wyważanie kół motocyklowych i samochodowych polega na wyrównaniu ich obręczy. Sprawdzamy, jak wygląda wyważanie kół.
Tuningowanie auta można podzielić na dwie bardzo różne kategorie. Pierwszą z nich jest pseudotuningowanie, które polega wyłącznie na nadaniu samochodowi atrakcyjnego wyglądu, bez wpływu na elementy jezdne. Prawdziwy tuning to między innymi modyfikacje silnika, ale przede wszystkim odpowiednie ustawienie zawieszenia auta. Gwintowane zawieszenie powoduje, że można odczuć zalety tuningowanego samochodu.
Kontrolka ESP to część systemu, który stworzono, by pomagał kierowcom w utrzymaniu kontroli nad autem. Stabilizuje tor jazdy i tym samym sprawia, że podróż jest bezpieczniejsza.
W 1882 roku Anglik James Atkinson stworzył skomplikowany silnik, którego najistotniejszym elementem było wydłużenie działania suwu pracy w stosunku do suwu wydechu. W związku z tym w momencie rozpoczęcia wydechu ciśnienie spalin jest praktycznie równe ciśnieniu atmosferycznemu. Pojawia się pytanie, dlaczego silniki te nie są powszechnie wykorzystywane?
Wypadanie zapłonu to stwierdzenie potoczne, którym określamy temporalny, ale powtarzający się brak uzyskania zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. To jednak nie wszystko.
Silnik spalinowy to silnik cieplny tłokowy, który montuje się w przeróżnych pojazdach. Jednostka napędowa tego typu została zbudowana w 1878 r. i była pierwowzorem popularnego silnika spalinowego czterosuwowego. Dowiedz się, jak działa i gdzie obecnie jest montowana.
Wymiana sprzęgła stanowi jedną z najdroższych usług dotyczących naprawy niesprawnego pojazdu, bez względu na to, czy chodzi o samochód osobowy, czy wymianę sprzęgła w motocyklu. Sprawdzamy, czy zawsze należy wymienić całe sprzęgło, czy można też np. wymienić pompę sprzęgła.
Wymiana płynu chłodniczego jest prostą czynnością, zapewniającą utrzymanie prawidłowej temperatury wewnątrz silnika. Sprawdzamy, co ile trzeba wymieniać płyn chłodniczy, jakie są rodzaje płynów chłodniczych i dlaczego nie warto zastępować płynu wodą.
Układ kierowniczy to jeden z najważniejszych podzespołów auta. Na poszczególne jego części działają czynniki, takie jak: temperatura, rodzaj nawierzchni czy otoczenie. Sprawdź, jak jest zbudowany i jak działa układ kierowniczy.
Zapieczona lub zardzewiała śruba to problem nawet dla specjalisty z profesjonalnymi narzędziami. Musimy wiedzieć, jak odkręcić zapieczoną śrubę, żeby jej nie zniszczyć i tym samym nie zwiększyć swoich kłopotów.
Blokada rozrządu to narzędzie nieodzowne przy wszelkich pracach z tym elementem napędu. Przed rozpoczęciem prac rozrząd trzeba zablokować w pozycji uniemożliwiającej jego przesunięcie, aby później nie mieć kłopotu ze znalezieniem odpowiedniej pozycji rozrządu. Poszczególne koła zablokowane są w odpowiednich pozycjach i dzięki temu można wymienić łańcuch lub pasek bez ryzyka przesunięcia się kół na niewłaściwą pozycję.
Czujnik temperatury silnika to niewielki element układu silnika o długości kilku centymetrów. W jego dolnej części umieszczony jest czujnik pobierający dane o temperaturze, w związku z czym jest on zanurzony w płynie chłodniczym. W górnej części znajduje się gwint, który umożliwia zamocowanie czujnika w odpowiednim miejscu, a na samej górze tzw. gniazdko podłączone do przewodu, za pomocą którego dane przesyłane są do komputera.
Silniki benzynowe cały czas dominują na drogach. Wynika to z tego, że są trwalsze od silników diesla, dlatego ich zakup jest bardziej ekonomiczny. Silniki benzynowe zdecydowanie lepiej od diesli sprawdzają się też w ruchu po mieście. Starsze jednostki benzynowe wyróżniają się mniej skomplikowaną konstrukcją, natomiast nowsze są efektywniejsze i mają dużą wydajność. Ważne jest też ich coraz mniejsze spalanie.
Klocki hamulcowe, amortyzator, silnik, skrzynia biegów. Daniel tworzy oryginalne meble ze starych części samochodowych. Tym sposobem tchnął w nie nowe życie.