Polka wśród najlepszych recepcjonistów na świecie. "Chcę obalić mit"

Polska recepcjonistka wśród najlepszych na świecie
Źródło: Dzień Dobry TVN
Polska recepcjonistka wśród najlepszych na świecie
Polska recepcjonistka wśród najlepszych na świecie
Fundacja TVN. Przekaż 1,5%
Fundacja TVN. Przekaż 1,5%

Pracująca na co dzień w sopockim hotelu Julita Musiał zdobyła trzecie miejsce w międzynarodowym konkursie na Najlepszego Recepcjonistę Świata. Sukces młodej kobiety podkreśla wysoki poziom polskiego hotelarstwa oraz profesjonalizm jego przedstawicieli. To już trzeci rok z rzędu, gdy Polak znajduje się na podium tego prestiżowego konkursu, co świadczy o rosnącej renomie naszych specjalistów na arenie międzynarodowej. Na czym polegała rywalizacja? O szczegółach dowiedzieliśmy się w Dzień Dobry TVN.

Polka jest jedną z najlepszych recepcjonistek na świecie

Julita Musiał przyznaje, że zawód recepcjonisty nie cieszy się dużym szacunkiem społecznym. - Często jesteśmy oceniani, że my nic tak naprawdę nie robimy. I ja bym chciała ten mit trochę obalić - zaznacza.

Kobieta postanowiła więc zaprezentować wartość wykonywanej pracy poprzez udział w międzynarodowym konkursie na Najlepszego Recepcjonistę Świata. Polka zdobyła trzecie miejsce.

- Mistrzostwa świata polegają na tym, aby znaleźć specjalistów w naszej branży i zaczyna się to już od konkursów naszych narodowych, które mamy w swoich krajach. Ja taki konkurs w Polsce wygrałam i później idziemy na międzynarodowe. (...) Byli najlepsi z najlepszych i sam fakt, że mogłam tam być, był dużym wyróżnieniem - ocenia Julita.

Kulisy sukcesu Julity Musiał w prestiżowym konkursie hotelarskim

Jak wyglądają konkurencje we wspomnianych mistrzostwach, podczas których wyłania się najlepszych recepcjonistów na świecie? Uczestnicy konkursu muszą wykonać cztery zadania, z czego dwa polegają na odegraniu scenek.

- Ciężkie były te scenki. Wymagające i sprawdzające, jak szybko reagujemy, bo [jurorzy - przyp. red.] chcą ocenić i sprawdzić, czy umiemy szybko reagować na problemy gości, czy jesteśmy w stanie znaleźć dobre rozwiązanie. (...) Sprawdzamy, jak dużą wiedzę mamy na temat hotelu, co jesteśmy w stanie zaoferować i jak umiemy przedstawić hotel - wymienia Julita Musiał.

Trzecie zadanie miało charakter pisemny, a czas jego wykonania to około 1,5 godz. - Mamy tutaj sprawdzanie, jak odpowiadamy na wiadomości gości, na rezerwacje, wyliczamy indeksy hotelowe [obłożenie, sprzedaż i porównanie do innych obiektów - przyp. red.]. To są bardziej menadżerskie kwestie - tłumaczy gościni Dzień Dobry TVN.

Czwarta konkurencja to zadanie grupowe. - Ma sprawdzić, czy umiemy razem współpracować, bo to jest bardzo ważne, żeby zespół był zgrany, żeby wtedy gość czuł się zaopiekowany - dodaje laureatka konkursu.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry TVN Extra znajdziesz też na Player.pl

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości