Odszkodowanie za nieudane wakacje. Jak je uzyskać? Kiedy można się starać?

Kiedy można starać się o odszkodowanie od biura podróży za wakacje, które nie spełniły naszych oczekiwań? Jakie są przesłanki do tego, żeby zwrócić się do organizatora o rekompensatę. Co możemy uzyskać i jakie dowody powinnismy przedstawić? W Dzień Dobry TVN opowiedział nam o tym prawnik - Eryk Bogdas.

Zobacz też: Skradziony bagaż lub opóźniony lot? Kiedy i jak ubiegać się o odszkodowanie? >>> 

Kiedy możemy reklamować wakacje?

Niezgodności z umową. Zawierając umowę z biurem podróży umawiamy sie na pewnego rodzaju usługi. Taki hotel, przelot, pobyt, ilość posiłków. W związku z powyższym, jeżeli już od samego początku mamy jakąś nieprawidłowość np. spóźni się samolot, hotel okaże się nie taki jaki byśmy chcieli.

Jak postępować w przypadku niezgodności

Powinniśmy zgłosić niezgodność zastanego stanu, z tym na co byliśmy umówieni, niezwłocznie. Najpierw rezydentowi/pilotowi/opiekunowi na miejscu. Ewentualnie jak najszybciej powinniśmy spróbować skontaktować się z biurem podróży. Im szybciej zgłosimy taką nieprawidłowosć, tym mamy większe szanse, że zostanie to naprawione w czasie kiedy jeszcze jesteśmy na wakacjach i dzięki temu możemy spędzić przyjemnie czas. Jeżeli się to nie uda, to będziemy mieli szanse na zwrot pieniedzy po powrocie.

Czym jest niezgodność? Co można reklamować?

Myślę, że tutaj tylko i wyłącznie zdrowy rozsądek wchodzi w grę. Paleta pomysłów jakie mamy i co chcemy reklamować jest bardzo szeroka. Zachęcam wszystkich, aby reklamować rzeczy, które rzeczywiście są niezgodne z ustaleniami. Jeżeli to jest dla nas dyskomfort, jeżeli planujemy jeden raz w roku wyjazd wakacyjny na siedem dni i miejsce, do którego docieramy jest zupełnie innym miejscem niż to, które nam obiecywano - warto złożyć tę reklamację. Warto walczyć o swoje. Natomiast nie warto przesadzać. Mieliśmy klientów, którzy potrafili złożyć reklamację na to, że pracownicy w hotelu na Wyspach Kanaryjskich mówili tylko po hiszpańsku i po angielsku, a nie po polsku. Inni klienci wykupili wakacje w formule all-inclusive i uznali, że zapakują do walizki 6 szlafroków - powiedzieli, że należą się im w pakiecie.

Zobacz też: Jak uzyskać odszkodowanie za odwołany lot? >>>

Ile pieniędzy możemy odzyskać?

W zależności od tego jakie będą niezgodności stanu faktycznego z umową. Jeżeli sie okaże, że mieliśmy mieć 5 gwiazdkowy hotel all-inclusive, a dotrzemy do 3 gwiazdkowego hotelu, w którym jest tylko śniadanie, to oczywiście powinniśmy złożyć reklamację i żądać nie tylko całości pieniędzy, ale wręcz odszkodowania.

Ważny jest czas. Reklamujmy niezwłocznie!

Bardzo istotne jest to, kiedy poinformujemy organizatora o tym, że jest coś niezgodnego z umową. Powinnismy zrobić to jak najszybciej - jeszcze na wyjeździe. 

Zobacz też: Najlepsze ubezpieczenie turystyczne. Jak wybrać i o czym pamiętać? >>> 

Autor: Redakcja Dzień Dobry TVN

podziel się:

Pozostałe wiadomości