Finanse i Praca

Jak zwrócić uwagę przyszłego pracodawcy? Ekspertka: „CV ma nam zapewnić zaproszenie na spotkanie rekrutacyjne”

O atrakcyjności CV świadczy nie tylko jego treść, ale i forma. Wiele branż ceni sobie pomysłowość i przebojowość. W przypadku niektórych stanowisk mile widziane są kreatywne CV. Nie jest to jednak powszechnie obowiązująca reguła. Dowiedz się, kiedy warto postawić na nieszablonowe podejście do rekrutacji, a kiedy lepie tego unikać. 

Kreatywne CV kluczem do sukcesu

Karol Droździk, 21-latek ze Szczecina zdobył swoją wymarzoną pracę w nietypowy sposób. Chcąc zwrócić uwagę firmy zajmującej się ekskluzywnymi alkoholami wysłał swoje CV w formie skrzynki i listu motywacyjnego w butelce. Pomysł na tyle spodobał się pracodawcy, że pomimo braku wakatu znalazł dla niego posadę.

Zwykliśmy szukać pracy wchodząc gdzieś na strony internetowe, szukając ogłoszeń, a czasem warto zrobić krok do tyłu i zastanowić się, w którym miejscu chciałoby się pracować. Mój przypadek pokazał, że można w kreatywny sposób rzucić taką przynętę firmie i pokazać, że jest się zainteresowanym konkretną pracą 

– powiedział Karol Droździk, który dostał pracę dzięki kreatywnemu CV.

Jak szukać pracy?

W obecnych czasach kandydaci coraz częściej starają się kreatywnie podchodzić do wyścigu o wymarzoną pracę. Warto jednak pamiętać, że nie zawsze jest to dobra droga.

Zawsze powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie o to, co takie kreatywne podejście ma nam dać. Ono świetnie się sprawdzi, jeśli ubiegamy się o pracę w dziele marketingu, branży eventowej, czy jeżeli mówimy o jakichś zawodach artystycznych. Natomiast mniej nam pomoże, jeżeli mówimy o pracy w księgowości, czy sektorze bankowym 

– wyjaśniła Dorota Hechner, szef zespołu rekrutacyjnego.

Jak zauważyła Hechner, niektóre firmy w szczególności duże, międzynarodowe korporacje, mają standaryzowane procedury, które należy przejść, żeby zostać zakwalifikowanym do procesu rekrutacji. W tych wypadkach klasyczne CV będzie jak najbardziej odpowiednie.

Pamiętajmy o tym, że CV, które wysyłamy, w jakiejkolwiek formie, ma nam zapewnić zaproszenie na spotkanie rekrutacyjne. To spotkanie i rozmowa zadecydują ostatecznie o tym, czy kandydat zostanie zaproszony do dołączenia do zespołu.

- podkreśliła Hechner.

Zdaniem Droździk osoba ubiegająca się o dane stanowisko powinna pokazać, że rozumie markę, do której chce dołączyć. Aplikacja powinna być spójna z profilem firmy i stanowiska.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Zobacz też:

Polacy nie potrafią rozmawiać o zarobkach. Psycholog: „Pieniądze to coś więcej, niż tylko kasa”

Prawo pracy. Czy szef może zwolnić lub nie zatrudnić nas przez nadwagę lub wiek?

Nowy kodeks pracy 2020. Zmiany w urlopach i wypłatach za nadgodziny

Co sądzisz o tym artykule?
65
9
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0