Zdrowy styl życia

Egzotyczne owoce. Jakie mają wartości odżywcze?

W sklepach coraz częściej pojawiają się owoce, których nie znamy. W Dzień Dobry TVN wspólnie z dietetykiem klinicznym - Hanną Stolińską-Fiedorowicz postanowiliśmy przyjrzeć się niektórym z nich bliżej. Jakie mają właściwości, jakie wartości odżywcze i ... jak powinno się je jeść? Zobaczcie!




Jakie składniki zawierają egzotyczne owoce? 

Grejpfrut
Obniża poziom cholesterolu i cukru we krwi. Zapobiega zaparciom i tworzeniu się kamieni żółciowych.

Kiwi
Reguluje ciśnienie tętnicze

Marakuja
Jest doskonałym źródłem witamin. Dobra dla cukrzyków - posiada niski indeks glikemiczny.

Papaja
Papaja zawiera wiele niezbędnych witamin. Pozytywnie wpływa na układ krwionośny oraz układ trawienny. 

Kaki sharok
Zawiera błonnik, witaminę a, C, mangan - obniża cholesterol. Duża wartość odżywcza. 

Pomelo
Zawiera więcej witaminy C niż cytryna. Poprawia odporność. Ma niski indeks glikemiczny - zalecany cukrzykom.

Czerymoya
Zawiera 15% cukrów, witaminę C (40 mg/100 g), witaminę E, witaminy z grupy B. Jest źródłem wapnia, fosforu oraz magnezu, żelaza, manganu, miedzi oraz sodu, potasu i rozpuszczalnego błonnika. Wzmacnia odporność organizmu.

Kumkwat
Zawiera dużo witaminy C. Jest silnym przeciwutleniaczem neutralizującym wolne rodniki. Duża ilość beta-karotenu powoduje, że ma pozytywny wpływ na skórę.

Granat
Zawiera błonnik i antyoksydanty

Nieszpułka
Jest bogata w witaminę C i błonnik pokarmowy.Owoce nieszpułki można jadać, sprawdzi się też jako owoc do przetworów i nalewek.

Pigwa
Źródło makroelementów. Ma właściwości przeciwutleniające, obniża cholesterol. Stosowana do nalewek, dżemów i galaretek. 

Banany czerwone
Jest źródłem błonnika, potasu i żelaza Zawiera dużo karotenu i witaminy C. Niweluje nadmiar kwasu żołądkowego.Można je jeść na surowo, smażone, zapiekane i zmiksowane w koktajlu.

Plantany
Dobry dodatek do mięs i ostrych sosów, można je smażyć, gotować, piec lub spożywać w postaci puree.

Pigwowiec
Zawiera witaminy z grupy B, karoten oraz witaminę C. Wspomaga układ nerwowy. Działa przeciwzapalne, antyoksydacyjne.

Physalis
Zawiera witaminy A, C i B, Jest źródłem błonnika pokarmowego. Nie zaleca się kobietom w ciąży.

Pomarańcze moro
Zawierają więcej witaminy C niż zwykłe pomarańcze. JEDEN owoc pokrywa dzienne zapotrzebowanie organizmu na tę witaminę. Pozytywnie wpływa na serce oraz układ krążenia.

Żurawina
Zawiera kwas benzoesowy, błonnik, wit. C, E, K, B6, kwas pantotenowy, potas, mangan, miedź i jod. Ma działanie moczopędne, hamują rozwój próchnicy, pomocna przy wrzodach żołądka i przeziębieniu.

Karambola
Jest źródłem błonnika, witaminy C, A, B, antyoksydantów, potasu, magnezu, cynku, żelaza. Zmniejsza ochotę na słodycze, idealna dla nadciśnieniowców. Wspomaga dobry sen.

Źródło: Dzień Dobry TVN |
Co sądzisz o tym artykule?
0
0
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0