Aerobik dla dzieci w przedszkolu to aktywna forma zajęć, podczas której dzieci poprawiają koordynację, sprawność ruchową, ale też integrują się. Prowadzone przez wykwalifikowanych specjalistów zajęcia ruchowe w formie zabawy pozytywnie wpływają na odbiór aktywności fizycznej przez dzieci.

Aktywność fizyczna to ulubiona forma spędzania wolnego czasu przez dzieci . Integruje, bawi, wpływa na ich rozwój koordynacji, poprawia sprawność ruchową. Zabawy ruchowe wpływają pozytywnie na poznawanie świata. Zajęcia fizyczne oparte o muzykę kształtują również poczucie estetyki i wyzwalają energię. Wprowadzenie dodatkowych aktywności fizycznych w przedszkolu to doskonała forma uzupełniająca rozwój każdego malucha. Aerobik dla dzieci , prowadzony przez wykwalifikowanych specjalistów, wpłynie na psychiczny i fizyczny rozwój dziecka.

Aerobik dla dzieci w przedszkolu

Prowadzony w przedszkolach aerobik to najczęściej dodatkowe zajęcia ruchowe. Skierowane są do wszystkich dzieci, bowiem podane są dzieciom w formie zabawy, która ma na celu zachęcenie ich do aktywności fizycznej i stworzenie poczucia, iż jest to niezbędny element zdrowego życia. Ich celem jest ponadto: odstresowanie. poprawienie wydolności wydechowej, rozwój cech motorycznych. Aerobik poprzez wzmacnianie mięśni dzieci, jest dla nich formą relaksu, odpoczynkiem, który łączy w sobie naukę i zabawę.

Zajęcia aerobiku w przedszkolu prowadzone przez wykwalifikowanego nauczyciela, zachęcają dzieci do powtarzania zadanych ćwiczeń, jednocześnie zwracają uwagę na ich postawę i poprawność wykonywanych ruchów. Aerobik dla dzieci w przedszkolu podzielony jest zazwyczaj na dwie części.

Pierwsza z nich oparta jest na strukturze tradycyjnego aerobiku, który znają dorośli. Dzieci powtarzają ćwiczenia zadane przez instruktora.

Druga część zajęć do aerobik podany w formie zabawy, która angażuje wszystkie dzieci. Polega na odgrywaniu wymyślonej scenki i odnalezieniu się w określonej sytuacji.


Zobacz film:Królowa fitnessu w DDTVN. Źródło: Dzień Dobry TVN


Na zajęciach aerobiku instruktorzy wykorzystują dodatkowe sprzęty, dzięki którym mogą kreować scenki: kolorowe wstążki, taśmy, piłki, plastikowe obręcze, piankowe walce. Służą one do zabawy, np. w samochody przemieszczające się zatłoczoną ulicą, na której wymagana jest ostrożność. Piłki rzucane do siebie wzajemnie wpływają na refleks. Chodzenie po cienkich wstążkach ułożonych na ziemi, to doskonałe ćwiczenie na koordynację i balans.

Muzyka wykorzystywana w zajęciach, jest taka, jaką dzieci lubią najbardziej - rytmiczna, skoczna, łatwo wpadająca w ucho. Wspomaga to pracę nad właściwą koordynacją, wyczuciem rytmu, a także rozwija kreatywność ruchową u najmłodszych . Dzieci podczas zajęć zachęcane są do prezentowania własnych pomysłów na ćwiczenia. Pod okiem specjalisty od razu mogą być skonfrontowane pod względem poprawności. Dziecko zyskuje więc wiedzę o tym, jak dane ćwiczenia powinny być wykonywane i na co mają wpływ.

Aerobik uczy dziecko pracy jego własnego ciała . Do czego jest zdolne, na co może wpływać poprzez ruch i jakie korzyści niosą za sobą regularne ćwiczenia. Aerobik ma również pozytywny wpływ na mózg dziecka. Wspomaga jego koncentrację, poprawia pamięć, dodatkowo dotleniony podczas ćwiczeń, staje się wydajniejszy podczas pozostałych zajęć teoretycznych.

W zajęciach aerobowych mogą brać udział nawet najmłodsze dzieci - trzylatki.

Już od najmłodszych lat maluchy są otwarte na nowe doświadczenia i niezwykle chłoną wiedzę. Dodatkowo, przyzwyczajając dziecko, w jego początkowych okresie poznawczym do poprawnej postawy fizycznej, wpływamy na jego podejście do aktywności w latach późniejszych. Ruch dla niego już od początku staje się dla niego czymś normalnym, potrzebnym i przyjemnym.

Aerobik jako uzupełnienie zajęć rytmicznych

W wielu przedszkolach zajęcia aerobowe połączone są z zajęciami z rytmiki, które łączą taniec, improwizację ruchową, śpiew, a nawet grę na instrumentach. Zajęcia rytmiczne mają na celu rozbudzenie w dzieciach wrażliwości na ruch i estetykę. Nauka prowadzona w formie wspólnej zabawy, angażująca każde dziecko, przekłada się na to, iż aktywność fizyczna zaczyna kojarzyć się dzieciom z czymś przyjemnym. Zajęcia są prowadzone naprzemiennie. Przechodząc ze śpiewu w taniec, następnie w improwizację ruchową i kończąc ponownie śpiewem, dziecko nie odczuwa nudy.

Zajęcia ruchowo-muzyczne wspierają rozwój fizyczny dzieci. Dopracowują ich reakcje na dźwięki: szybkość, tempo czy skalę głośności.

Co sądzisz o tym artykule?
87
6
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0