Instagram to platforma, która z pozoru wydaje się prosta w obsłudze: dodanie zdjęcia i krótkiego opisu oraz zebranie kilku lajków. Wiele profili jednak nie wykorzystuje do końca potencjału, jaki daje im platforma. Instagram może być bardzo skutecznym narzędziem promocji i kreowania wizerunku marki, ale pod warunkiem dobrze przemyślanej i spójnej strategii. Przygotowanie jej zwiększa realne szanse na osiągnięcie zamierzonego celu w postaci wzrostu rozpoznawalności i wykorzystywania potencjału reklamowego.
Więcej:
- Valentina Sampaio - transpłciowa modelka zatrudniona przez Victoria’s Secret
- Maria Konarowska pokazuje swój rosnący brzuszek
- Kasia Tusk pokazała zdjęcie z córką
Jak zdobyć followersów na Instagramie? To musisz wiedzieć
Największą zaletą Instagrama jest szybkość publikacji i zasięg. O ile jeszcze kilka lat temu było to miejsce dzielenia się zdjęciami, dzisiaj jest skutecznym narzędziem promocji. To nie tylko platforma społecznościowa, ale międzynarodowa tablica reklamowa, pozwalająca nawet na wykreowanie marki od podstaw. Instagram jest szansą zarówno dla przedsiębiorstw, jak i dla osób prywatnych, które mogą ze swoją działalnością dotrzeć do odbiorców z całego świata. Jakie najważniejsze warunki powinieneś spełnić, jeśli chcesz, by twoje konto było rozpoznawalne i cenione wśród followersów?
- Spójny content – konsekwencja na Instagramie to podstawa sukcesu konta. Wybierz to, w czym jesteś najlepszy. Nawet jeśli chcesz dzielić się z obserwatorami różnymi umiejętnościami, zadbaj o to, by były spójne i wzajemnie się uzupełniały. Tylko wtedy masz pewność, że przyciągniesz wartościowych odbiorców, którzy będą śledzić twoją działalność. Profile, które są o wszystkim po trochu, szybko tracą zainteresowanie i zasięg.
- Wysokiej jakości zdjęcia, które porywają – czy wiesz, że twój Instagram powinien mieć kolor przewodni? Fotografie, które publikujesz, muszą być utrzymane w podobnej kolorystyce, która nada im spójność. Akcent na cień lub kontrast, różowy filtr czy efekt rozmydlenia? Publikując zdjęcia o różnym nasyceniu barw, wprowadzasz chaos. Dobrym pomysłem, w przypadku np. zdjęć o tematyce kulinarnej, jest również wybranie tła przewodniego (np. białego, czarnego, granatowego). Instagram nie wybacza zdjęć słabej jakości. Sens tej platformy opiera się na fotografiach, które przyciągają i mogą być inspiracją. Przed publikacją zdjęcia warto poddać je delikatnej obróbce.
- Planowanie postów – regularność i konsekwencja to gwarancja rozwoju profilu. Dobrym pomysłem jest praca na siatce, która pozwoli, dokładnie zaplanować publikację postów. Na sukces popularności posta i jego zasięg wpływ mają również godzina i dzień tygodnia publikacji. Warto w tym celu skorzystać z przygotowanych ogólnodostępnych analiz zwiększonego ruchu na Instagramie. Jeśli poważnie myślisz o promocji profilu, powinieneś śledzić własne statystyki.
- Właściwe operowanie hashtagami – to one składają się na sukces promocji publikowanych zdjęć, dlatego warto sięgać po te najpopularniejsze. Przed publikacją sprawdź, czy hashtag, którego zamierzasz użyć, nie znajduje się na liście zakazanej. Istotna jest również ich ilość – im większa liczba hashtagów, tym mniejszy zasięg posta. Optymalne jest użycie 11–15. Zwróć uwagę, czy są dopasowane do przekazu zdjęcia. Dzięki temu trafisz do grupy osób zainteresowanych danym tematem i kategorią działalności.
- Dobrze napisane BIO – czyli twoja wizytówka, która mówi, kim jesteś, czym się zajmujesz i jaki jest twój przekaz. Pamiętaj, by zamieścić w nim przynajmniej dwa popularne hashtagi i link do strony www.
Jak szybko zdobyć followersów na Instagramie? Tego nie rób!
Początkujący użytkownicy Instagrama często chcą oprzeć rozwój swojego profilu na szybkich i nieprzemyślanych działaniach. Najczęściej popełnianym błędem jest kupowanie obserwujących. Nie wiedzą jednak, że przekłada się to na ograniczenie zasięgu konta i jego mniejszą widoczność. Jakich innych błędów należy unikać?
● Brak linku w opisie – dotyczy to szczególnie tych użytkowników, którzy posiadają własną stronę internetową. Umieszczenie linku w opisie pod zdjęciem lub w BIO generuje ruch sieciowy, zwiększa rozpoznawalność i świadomość marki.
● Prywatne konto – to podstawowy błąd tych kont, których content nastawiony jest na promocję marki lub osoby. Widząc ustawienie prywatne, użytkownik Instagrama szybko traci zainteresowanie. Prywatne konto ma sens tylko wtedy, kiedy rzeczywiście kierujesz je do wybranej grupy odbiorców.
● Brak interakcji z komentującymi – zbyt mało użytkowników zdaje sobie sprawę z tego, że komentarze zwiększają ruch na profilu, co zwraca uwagę Google. Wyszukiwarka lubi konta, które „żyją”. Co więcej, pozostawiając komentarze bez odpowiedzi, w żaden sposób nie zachęcamy odbiorców do śledzenia naszego profilu. Ignorowanie komentarzy jest sygnałem dla followersów, że nie obchodzi cię ich zdanie.
● Niedbały content – słabej jakości zdjęcia, brak opisów, źle wykorzystane hashtagi, niespójna treść – to wszystko tworzy chaos i nie wskazuje, do jakich odbiorców skierowany jest nasz profil.
Autor: Redakcja Dzień Dobry TVN