Zdrowe odżywianie

Czego nie jeść przed sylwestrową imprezą?

W Dzień Dobry TVN o tym, co można jeść, a czego absolutnie musimy unikać, żeby dziś wieczorem dobrze się bawić i świetnie wyglądać, mówiła Urszula Somow - dietetyk. 

Co zatem jeść, żeby wieczorem mieć płaski brzuch?

  • Zalecana dieta lekkostrawna, z ograniczeniem ilości błonnika oraz produktów smażonych, o wysokiej zawartości tłuszczu (warto wykorzystać przepisy dla małych dzieci - dziecięcy układ pokarmowy nie jest jeszcze w pełni sprawy, więc dania dla maluszków są lekkostrawne)
  • nie przesadzaj z dużą ilością surowych warzyw
  • unikaj posiłków dużych objętościowo
  • unikaj produktów wzdymających - dla każdego są inne, jednak jeśli na co dzień jesz mało tych produktów to lepiej wyklucz nasiona roślin strączkowych, brokuły, grzyby, kapustę, orzechy, pieczywo razowe, duża ilość czosnku i cebuli
  • unikaj potraw tłustych, smażonych - sprawdzą się natomiast gotowane, gotowane na parze, pieczone bez tłuszczu
  • jedz powoli, nie połykaj powietrza jedząc pospiesznie lub śmiejąc się i rozmawiając podczas rozmowy
  • nie żuj gumy
  • nie pij gazowanych napojów
  • wybieraj potrawy o niskiej zawartości tłuszczu, małe objętościowo, mogą być konsystencji papkowatej lub półpłynnej
  • pij dużo wody
  • wybierz biały ryż lub kaszkę kus kus - są mniej bogate w składniki pokarmowe, ale mają mniej błonnika
  • ruszaj się, porozciągaj- jelita lepiej pracują gdy nie są "zgniecione" w pozycji siedzącej
  • unikaj dużej ilości jabłek,
  •  jeśli słabo tolerujesz laktozę unikaj większej ilości produktów mlecznych
  • ciekawostka: jestem dietetykiem sportowym, moimi "pacjentami" są zawodowi sportowcy. Przed meczem lub startem często stosujemy tego typu diety lekkostrawne, z ograniczeniem błonnika.

PRZYKŁADOWE MENU:
Śniadanie:

  • Owsianka z duszonym na patelni (bez tłuszczu) jabłkiem i tartą czekoladą 90%
  • Placuszki z banana, płatków owsianych i jajka - smażone bez tłuszczu

II śniadanie/ przekąska

Do wyboru:

  • Koktajl pomarańcza + kiwi + szpinak + kostki lodu lub mleko migdałowe
  • Owoce w galaretce
  • Zupa krem z dyni lub zupa pomidorowa z ryżem
  • Jajko na miękko + kromka pieczywa
  • Pudding chia
  • Wafle ryżowe z masłem orzechowym i bananem
  • Rosół

Obiad:
II danie:

  • Pulpeciki z indyka (mięso z indyka, marchewka, siemię lniane zmielone) duszone bez tłuszczu w sosie pomidorowym
  • W wersji wege pulpeciki z soczewicy czerwonej, namoczonej przed gotowaniem
  • Naleśnik z twarożkiem z chudego sera, jogurtu i przypraw
  • Tajska zupa z krewetkami
  • Mała porcja soczewicy czerwonej z ryżem jaśminowym i sosem pomidorowym
  • Sałatka z zimnych ziemniaków, ogórka kiszonego i jajko na miękko z jogurtem
Co sądzisz o tym artykule?
60
7
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0