Jak zdaniem dietetyczki i trenera należy dbać o brzuch? "Mamy pewność, że stany zapalne zostaną ugaszone"

1E5A6819
Źródło: Dzień Dobry TVN
Styczeń – zdrowy i silny brzuch
Styczeń – zdrowy i silny brzuch
Całoroczne wyzwanie Raczków: styczeń – zdrowy i silny brzuch
Całoroczne wyzwanie Raczków: styczeń – zdrowy i silny brzuch
Dietetyczka Marta Jachym-Raczyńska i trener Paweł Raczyński przygotowali dla widzów Dzień Dobry TVN całoroczne wyzwanie. W styczniu skupimy się na zdrowym i silnym brzuchu. Jak zadbać o niego zarówno od wewnątrz, jak i od zewnątrz?

Zdrowy i silny brzuch

Dietetyczka Marta Jachym-Raczyńska i trener Paweł Raczyński co miesiąc rzucają nowe wyzwanie widzom. Eksperci pokażą, jak dobrze czuć się w swoimi ciele. Jesteście gotowi na całoroczne wyzwanie Raczków?

Styczeń poświęcony jest zdrowym i silnym brzuchom. Jak o nie dbać? W tym odcinku Marta przygotowała trzy zadania dietetyczne. Jednym z nich jest włączenie do diety kisielu z siemienia lnianego, który regeneruje śluzówkę, uspokaja żołądek i jest doskonałym źródłem błonnika.

- Siemię musimy zmielić przed samym użyciem i odmierzamy sobie półtorej łyżki, które wrzucamy do gotującej się wody (1,5 szklanki). Kleik gotujemy sobie około piętnastu minut. Dodajemy sobie kolejny składnik, czyli sok z aronii. On niweluje wrzody żołądka, zapobiega wzdęciom i również przyspiesza procesy trawienne - tłumaczyła dietetyczka.

- Następny składnik to imbir. Dodajemy sobie tak mniej więcej pół łyżeczki. Dodajemy goździki, bo działają antyzapalnie, również miejscowo, więc kiedy będziemy je stosować w obrębie jelit, to mamy pewność, że wszystkie stany zapalne zostaną ugaszone. Powstały kleik dzielimy sobie na dwie porcje i najlepiej jedną spożywamy rano, drugą spożywamy wieczorem. Pijemy też dwa litry wody dziennie - powiedziała ekspertka.

Drugim wyzwaniem jest dodanie do codziennego menu kiwi. - Będziecie czuć się o wiele lepiej, o wiele lżej, bo puste jelita od razu wpływają na komfort naszego funkcjonowania - dodała. Warto pamiętać też o naparze odciążającym jelita. Przygotujemy go co wieczór, ze świeżego korzenia imbiru, rumianku, anyżu i goździków. Gotujemy przez 15 minut i przecedzamy.

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Pomocne dla naszego samopoczucia będą również ćwiczenia. Marta i Paweł pokazali w studiu, jak zadbać też o brzuch od zewnątrz. Ćwiczenia są proste i można wykonać je samodzielnie w domu.

- Trzymamy ręce pod sobą. Lewa ręka idzie do przodu i prawa noga daleko do tyłu. Wciągamy brzuch, pępek do kręgosłupa, zapauzuj, powoli wracam i zmieniamy powolutku. Prawa ręka do przodu, lewa noga w tył. Głowa jest przedłużeniem tułowia - pokazywał trener.

- Potem drugie ćwiczenie. Podnosimy kolana i teraz prawe kolano wysoko do prawego łokcia, dociągam i wracam, powoli, hop, lewe teraz, ciach, przytrzymaj, wracamy. Następnie robimy deskę - podnosimy kolana, wciągamy mocno brzuch, trzymamy sobie tę pozycję. Spinamy pośladki i luzujemy. To docelowo zapętlimy w jeden obwód - zaznaczył Paweł Raczyński.

Zobacz cały trening w naszym materiale wideo.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Zobacz program na platformie VOD.pl. Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry TVN Extra znajdziesz też na Player.pl. 

Skocz do sklepu TVN!
Skocz do sklepu TVN!

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Autor: Aleksandra Matczuk

Reporter: Łukasz Kowalski

Źródło zdjęcia głównego: Michał Woźniak/East News

podziel się:

Pozostałe wiadomości

Jaką torbę materiałową wybrać na lato?
Materiał promocyjny

Jaką torbę materiałową wybrać na lato?

Przepisy na aromatyczne marynaty do dań z grilla
Materiał promocyjny

Przepisy na aromatyczne marynaty do dań z grilla