- Linie lotnicze Southwest Airlines planują wprowadzenie znaczących zmian w swojej polityce
- Osoby o większych rozmiarach będą musiały z wyprzedzeniem zarezerwować w samolocie dodatkowe miejsce
- Decyzja amerykańskiego przewoźnika wywołała wiele kontrowersji wśród podróżnych
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo:
Kontrowersyjna decyzja Southwest Airlines
Jak czytamy w artykule opublikowanym na stronie CNN, już od 27 stycznia 2026 r. linie Southwest Airlines będą wymagały od pasażerów o większych rozmiarach wykupienia dodatkowego miejsca siedzącego. Co ważne, podróżni będą musieli to zrobić już podczas rezerwacji. Mimo że przewoźnik zapewnił, że zwrot kosztów za drugi bilet wciąż będzie możliwy, pasażerowie nie mają gwarancji, że rzeczywiście tak się stanie.
Dotychczasowa polityka Southwest była uznawana za jedną z bardziej przyjaznych - osoby o większych rozmiarach mogły uzyskać dodatkowe miejsce w samolocie bezpłatnie na lotnisku bądź kupić je wcześniej z gwarancją zwrotu. Już wkrótce obowiązkowa będzie rezerwacja drugiego fotela podczas dokonywania zakupu biletu. Podróżni, którzy nie podejmą decyzji od razu, będą musieli liczyć się z koniecznością dopłaty przed podróżą. Co więcej, w przypadku pełnego samolotu, pasażerowie ci mogą zostać przekierowani na inny rejs.
Zmiany nie przypadły do gustu wszystkim. "Nie mają już żadnej tożsamości" — ocenił w rozmowie z CNN bloger podróżniczy Jason Vaughn. Autor strony "Fat Travel Tested" podkreślił, że nowe zasady mogą pogorszyć komfort podróży dla wszystkich. "Myślę, że nowe przepisy sprawią, że podróżowanie samolotem będzie gorsze dla wszystkich" – stwierdził.
Podróżni rozczarowani postępowaniem linii lotniczych
Podjęta przez Southwest Airlines decyzja wzbudziła wśród podróżnych mieszane uczucia. Jedna z reakcji została zacytowana przez CNN.
"Myślę, że nowe przepisy sprawią, że podróżowanie samolotem będzie gorsze dla wszystkich" - podkreślił Jason Vaughn, bloger podróżniczy z Orlando, którego wypowiedź znalazła się w artykule opublikowanym na stronie stacji.
Mężczyzna nie krył także swojego rozczarowania postępowaniem linii lotniczych.
"Nie mają już pojęcia, kto jest ich klientem. Nie mają już żadnej tożsamości" - stwierdził.
Southwest Airlines zapewniają jednak, że wciąż będzie istniała możliwość odzyskania pieniędzy za dodatkowe miejsce w samolocie, o ile nie będzie on pełny, a oba bilety zostaną zakupione w tej samej klasie rezerwacji. Klienci będą mieli 90 dni na złożenie wniosku o zwrot.
Zobacz także:
- W Tatrach znów kwitną. To niezwykłe zjawisko na miarę krokusów
- Pijesz to podczas lotu? Stewardessa ostrzega i zdradza tajemnice załogi: "Absolutnie obrzydliwe"
- Anna Dereszowska chętnie podróżuje z dziećmi. Przekazała internautom bezcenne rady
Autor: Aleksandra Kokot
Źródło: CNN
Źródło zdjęcia głównego: Boarding 1Now/Getty Images