Jak odnajduje się w tym zdominowanym przez mężczyzn zawodzie?
Tuningowanie samochodów staje się zjawiskiem coraz popularniejszym. Jednym z łatwiejszych i tańszych sposobów jest zastosowanie sportowego filtra powietrza. W środowisku tuningowym najmodniejsze są filtry cylindryczne, zwane też filtrami stożkowymi.
Silniki diesla używane są od blisko 125 lat. Ich przeznaczeniem jest praca w najtrudniejszych warunkach. Początkowo były elementem maszyn przemysłowych, później trafiły do samochodów osobowych.
Układ rozrządu umożliwia poprawne działanie silnika. To dzięki niemu do komory spalania trafia powietrze, a spaliny są odprowadzane do układu wydechowego. Poznaj budowę układu rozrządu i dowiedz się, jakie są jego rodzaje.
Chiptuning to inaczej elektroniczne zwiększenie mocy silnika samochodu. Podstawowym działaniem, które podejmują kierowcy marzący o większych osiągach pojazdu, jest modyfikacja sterownika silnika. Poznaj wady i zalety takiego rozwiązania.
Obalamy popularny mit, sprawdź szczegóły.
Silniki dieslowskie mają wiele zalet. Wytwarzają dużą moc przy relatywnie niskim zużyciu paliwa. Niestety, mają też bardzo istotną wadę – emitują dużo spalin, co gorsza, z bardzo niebezpiecznymi cząstkami stałymi.
W 1882 roku Anglik James Atkinson stworzył skomplikowany silnik, którego najistotniejszym elementem było wydłużenie działania suwu pracy w stosunku do suwu wydechu. W związku z tym w momencie rozpoczęcia wydechu ciśnienie spalin jest praktycznie równe ciśnieniu atmosferycznemu. Pojawia się pytanie, dlaczego silniki te nie są powszechnie wykorzystywane?
Silnik spalinowy to silnik cieplny tłokowy, który montuje się w przeróżnych pojazdach. Jednostka napędowa tego typu została zbudowana w 1878 r. i była pierwowzorem popularnego silnika spalinowego czterosuwowego. Dowiedz się, jak działa i gdzie obecnie jest montowana.
Wymiana płynu chłodniczego jest prostą czynnością, zapewniającą utrzymanie prawidłowej temperatury wewnątrz silnika. Sprawdzamy, co ile trzeba wymieniać płyn chłodniczy, jakie są rodzaje płynów chłodniczych i dlaczego nie warto zastępować płynu wodą.
Kierowcom grozi kara w wysokości od 100 do nawet 300 złotych.
Bartosz S. działa w branży motoryzacyjnej. Jego klienci czują się przez niego oszukani. Jak mówią, zakupione od przedsiębiorcy silniki, co prawda na zewnątrz wyglądały idealnie, ale przestawały działać po przejechaniu przez samochód kilkudziesięciu kilometrów. Zawiedzeni wciąż nie mogą odzyskać swoich pieniędzy.
Czujnik temperatury silnika to niewielki element układu silnika o długości kilku centymetrów. W jego dolnej części umieszczony jest czujnik pobierający dane o temperaturze, w związku z czym jest on zanurzony w płynie chłodniczym. W górnej części znajduje się gwint, który umożliwia zamocowanie czujnika w odpowiednim miejscu, a na samej górze tzw. gniazdko podłączone do przewodu, za pomocą którego dane przesyłane są do komputera.
Sprawdź, co oznacza każda z nich i dlaczego nie można ich ignorować.
Silniki benzynowe cały czas dominują na drogach. Wynika to z tego, że są trwalsze od silników diesla, dlatego ich zakup jest bardziej ekonomiczny. Silniki benzynowe zdecydowanie lepiej od diesli sprawdzają się też w ruchu po mieście. Starsze jednostki benzynowe wyróżniają się mniej skomplikowaną konstrukcją, natomiast nowsze są efektywniejsze i mają dużą wydajność. Ważne jest też ich coraz mniejsze spalanie.