Październik jest miesiącem walki z rakiem piersi. W Dzień Dobry TVN gościliśmy organizatora kampanii "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” Jakuba Popławskiego oraz jej uczestników: Jana Górczaka i Dawida Słabęckiego, którzy postanowili motywować panie do wykonywania regularnych badań i walki o zdrowie oraz dostarczyć mężczyznom informacji na temat wspierania kobiet w trakcie choroby nowotworowej na każdym jej etapie. Co zrobili w ramach tej akcji?
"Kręć Kilometry" to rowerowa kampania społeczna realizowana już po raz piąty przez Fundację Allegro All For Planet. By wziąć udział w kampanii, trzeba ściągnąć aplikację "Kręć Kilometry" i używać jej w trakcie rowerowych podróży. Każdy przejechany kilometr trafia na konto wybranego przez nas miasta. O akcji opowiedziała w Dzień Dobry Wakacje Agata Stachowiak z Fundacji Allegro All For Planet.
"Byłem młodym człowiekiem, który może wszystko, a nic nie musi... Dwa lata temu złapałem się za jaja, wykryłem coś niepokojącego - guzek. Na USG usłyszałem: NOWOTWÓR!" Kampania „Łap jaja” ma zachęcić mężczyzn do badania się pod kątem raka jąder. Nowotwór ten szczególnie niebezpieczny jest dla panów między 19 a 40 rokiem życia. Wcześnie wykryty jest w 100 proc wyleczalny. O mężczyznach, nowotworze jądra, profilaktyce i wstydliwych wizytach u urologa rozmawiamy z dr Tomaszem Bużańskim.
Z badań wynika, że co dziewiąty nastolatek w Polsce wysyła za pośrednictwem sms-ów lub wstawia do internetu swoje bardzo intymne zdjęcia. To zjawisko nazywa się sekstingiem. Dlaczego to głównie dziewczyny decydują się na wysyłanie swoich intymnych zdjęć? Czym taka "zabawa" może się skończyć? Dziennikarz Dzień Dobry TVN Filip Chajzer rozmawiał o sekstingu z nastolatkami.
Magda Jasek jest jedną z najbardziej obiecujących polskich modelek. Na swoim koncie ma już współpracę z takimi projektantami jak: Valentino, Louis Vuitton, Givenchy, Jean Paul Gaultier, Paco Rabanne, a ostatnio została zaproszona do współpracy przez Miuccię Pradę. Czy na pokazach zdarzało się jej nosić rzeczy, które jej się nie podobały i czy rzeczywiście swoją przyszłość wiąże z matematyką?
Gdy Agnieszka Maciąg rodziła swoje pierwsze dziecko, miała 23 lata. Drugie dziecko urodziła w wieku 43 lat. Jakie prawa ma rodząca kobieta? Jaka jest rola położnej i dlaczego warto korzystać z jej pomocy już od 21. tygodnia ciąży? O tym, w Dzień Dobry TVN opowiedziała Agnieszka Maciąg, która została twarzą kampanii "Po prostu położna".
"Zespół Downa jest jak plama, której nie da się sprać"; "Zespół Downa jest jak czkawka, której nie możesz zatrzymać"; "Zespół Downa jest jak atak śmiechu w miejscu, gdzie nie można się śmiać"; "Zespół Downa jest jak tęsknota do kogoś, kto mieszka tylko w książce". Podobno wszystkie te slogany stworzyli rodzice chorych dzieci. A jak na te hasła zareagowali nasi goście: Aleksandra Więcka oraz Kobas Laksa – rodzice dziecka z zespołem Downa, sławnego Kosmitka Jo.
Celem kampanii "Rak. To się leczy!" jest uświadomienie ludziom, że rak jest chorobą wyleczalną, że nowotwory odpowiednio wcześnie wykryte można pokonać! O samej kampanii i o leczeniu nowotworów rozmawialiśmy z Jackiem Gugulskim z Polskiej Koalicji Organizacji Pacjentów Onkologicznych. Towarzyszył mu aktor Jarosław Boberek.
Różowe tło z dwoma punktami. Po ich dotknięciu pojawia się kontur kobiecego ciała z nagim biustem. I hasło: "Dotykaj ich, by być pewnym, że nie znikną". Tak czeska organizacja walcząca z rakiem piersi uczy mężczyzn, jak uchronić swoje partnerki przed rakiem piersi. W studiu Dzień Dobry TVN gościliśmy dr Pawła Grzesiowskiego, który pokazał, jak badać piersi, by wcześnie wykryć ewentualnego raka i tym samym uratować sobie życie.