Polacy na wakacjach – jak zachowujemy się w hotelach?
Komentujemy, narzekamy i oceniamy. Tymczasem sami wcale nie jesteśmy lepsi. W oczach gospodarzy hoteli i pensjonatów polscy turyści nie wypadają najlepiej. Dlaczego? Powszechnym zjawiskiem wciąż są kradzieże. Wielu klientów wychodzi bowiem z założenia, że skoro zapłacili za wynajem pokoju, to przedmioty w nim się znajdujące należą już do nich. Niestety goście potrafią wynieść niemal wszystko – żelazka, lampy, pościel, suszarki do włosów, słuchawki prysznica, żarówki, obrazy, czajniki, kosze na śmieci, a nawet telewizory. Klasykiem są oczywiście ręczniki i szlafroki - część hotelarzy, by zabezpieczyć się przed kradzieżą zaczęła wszywać chipy w materiał. Podobna sytuacja dotyczy wieszaków - w tym przypadku, zamiast stosowania przenośnych, zaczęto mocować do szaf haki. Goście nie zawsze przyznają się także do konsumpcji przekąsek i alkoholi z minibarku.
Kradnący gość musi liczyć się z konsekwencjami prawnymi, a także zakazem powrotu do hotelu. - Trzeba nazwać rzeczy po imieniu - to jest kradzież. Jest to także obciach. Hotelarze nie powinni odpuszczać. Gość płaci za usługę, ale wszystko to co jest w pokoju, należy do hotelu. Niektórzy kradną, bo próbują sobie zrekompensować koszty wyjazdu – powiedział inspektor hotelowy Karol Weber.
Demolki w hotelach
Drugim przewinieniem gości hotelowych są zniszczenia w pokojach. Trzeba przyznać, że nie zawsze są one celowe. Zdarzają się przypadkowe uszkodzenia tapicerki, wykładziny, zbita szybka czy telewizor. Sytuacje takie należy niezwłocznie zgłosić do obsługi - W jednym hotelu 5-gwiazdkowym w Warszawie gość tak dobrze się bawił, że różowym szampanem spryskał podłogi i sufit - powiedział Karol Weber.
Ekspert przyznał, że goście dopuszczają się czynów mających na celu wyłudzenie zwrotu kosztów pobytu w hotelu, np. podkładają robaki. Takie sytuacje są jednak bardzo szybko weryfikowane przez personel.
- Nie można generalizować wszystkich turystów. Z moich obserwacji większość gości potrafi się zachować. To są uprzejmi, kulturalni ludzie. Zawsze apeluję, żeby szanować obsługę. Jeśli oczekujemy wysokiej jakości usług, musimy też jako goście ten wysoki poziom zachować – podsumował.
Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Zobacz program na platformie VOD.pl. Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry TVN Extra znajdziesz też na Player.pl.
Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.
Zobacz także:
- Zwiedził wszystkie kraje na świecie, okrążył Ziemię 13 razy. "Pierwszy raz w telewizji"
- Jak zorganizować wakacje z dzieckiem? "Będzie chętnie zwiedzało, jeśli samo wybierze miejsce"
- Sprytne sposoby na spakowanie bagażu podręcznego. "Wtedy mieści się ich więcej"
Autor: Nastazja Bloch
Źródło zdjęcia głównego: Ola Skowron/East News