Rodzice alarmują, że ich dzieci mają przeładowane plany lekcji i w związku z tym brakuje im czasu na zajęcia pozaszkolne i odpoczynek. Skąd się bierze ten problem? Czy naprawdę nie da się inaczej zaplanować zajęć szkolnych? Co dyrektorzy szkół muszą brać pod uwagę podczas przygotowywania planów lekcji? Zapytaliśmy o to gości Dzień Dobry TVN: badacza edukacji Krzysztofa Biedrzyckiego, dyrektor jednej ze szkół podstawowych w Warszawie Danutę Kozakiewicz i prezes Fundacji "Rodzice mają głos" Dorotę Łobodę.
Siódmoklasiści spędzają w szkole więcej czasu niż ich rodzice w pracy na pełnym etacie. Dlaczego tak się dzieje? To kwestia systemu edukacji, czy może naszego stylu życia? Jak można pomóc przepracowanym dzieciom? Rozmawialiśmy o tym w Dzień Dobry TVN z prof. Krzysztofem Biedrzyckim z Uniwersytetu Jagiellońskiego i psycholog dziecięcą Magdaleną Chorzewską.
Do sejmu trafiły projekty ustaw wprowadzających reformę edukacji: Prawo Oświatowe i Przepisy wprowadzające Prawo Oświatowe. Na jakie zmiany muszą być przygotowani uczniowie? Czy przygotowana jest już podstawa programowa? Zapytaliśmy o to gościa Dzień Dobry TVN dra Krzysztofa Biedrzyckiego z Instytutu Badań Edukacyjnych.
Zbliża się koniec roku szkolnego. Zapewne są uczniowie, którzy jeszcze walczą o lepsze oceny na świadectwie i zaliczenie klasy. W Dzień Dobry TVN z aktorką Agnieszką Wielgosz, mamą dwójki dzieci i dr Krzysztofem Biedrzyckim z Instytutu Badań Edukacyjnych zastanawialiśmy się, czy repetowanie motywuje do nauki i kiedy rozmawiać z nauczycielami, gdy dziecko ma problemy z zaliczeniem przedmiotu. Dowiedzieliśmy się również, czy polskie dzieci częściej powtarzają rok szkolny niż ich koledzy z innych krajów, jak tata Marcina Mellera motywował go do nauki i z jakim przedmiotem miała problem Anna Kalczyńska.
W Ministerstwie Edukacji Narodowej trwają prace nad przygotowaniem reformy edukacyjnej. O tym, czy polska szkoła potrzebuje kolejnych zmian, rozmawialiśmy z Janem Wróblem i Krzysztofem Biedrzyckim. Jak polski system edukacji wygląda na tle innych krajów i na czym, zdaniem naszych gości, powinni się skupić reformatorzy? Czy istnieje idealny system edukacji?