wypadki drogowe

    wypadki drogowe

    Polska to w Europie czwarty kraj od końca, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo na drodze. Dane są bardzo niepokojące...Najwięcej wypadków powodują młodzi kierowcy między 18 a 24 rokiem życia. Młodym kierowcom towarzyszy często brawura i zbytnia pewność siebie, nie potrafią natomiast postrzegać ryzyka. Kierowcy zawodowi są poddawani badaniom psychologicznym. Dlaczego kandydaci na prawo jazdy kategorii B nie przechodzą takich testów? Czy zmieni się coś w systemie szkolenia kierowców? Z dr Dorotą Bąk-Gajdą, psychologiem transportu i Dariuszem Markiem Szczygielskim z ośrodka szkolenia kierowców rozmawiał dziennikarz Dzień Dobry TVN Marcin Sawicki.

    Statystyki wypadków na polskich drogach są zatrważające. Czy zaostrzenie przepisów dla młodych kierowców to zmieni? Kierowcy, którzy odbiorą dokument prawa jazdy po 4 czerwca 2018 roku będą poddani pewnym ograniczeniom. Jakim? Czy egzamin na prawo jazdy będzie wyglądał inaczej? W jakiej sytuacji młody kierowca będzie skierowany na kurs reedukacji? Gościem Dzień Dobry TVN była Klaudia Podkalicka, kierowca rajdowy.

    Jak pokazują statystyki, na polskich drogach dochodzi do coraz większej ilości wypadków. Paradoksalnie im gorsze warunki drogowe, tym lepiej jeździmy. Dlaczego tak się dzieje? Co powoduje agresję wśród kierowców? Czy kobiety faktycznie gorzej sobie radzą za kierownicą niż mężczyźni? I co zrobić, by wypadków było mniej? W studiu Dzień Dobry TVN gościliśmy Andrzeja Markowskiego, psychologa transportu.

    Mimo bardzo wielu apeli i wiadomościach o tragicznych skutkach jeżdżenia na gazie, kierowcy - będący pod wpływem alkoholu - nadal siadają za kierownicę samochodu. Dlaczego tak się dzieje? Rozmawialiśmy o tym z gośćmi Dzień Dobry TVN: psychiatrą i specjalistą leczenia uzależnień Robertem Rutkowskim oraz prezesem Stowarzyszenia Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach i Kolizjach Drogowych „Alter Ego” Januszem Popielem. Dowiedzieliśmy się również, jak alkohol wpływa na mózg.To bardzo interesujące.

    Trzej bracia: Wiesław, Zygmunt i Janusz Nowakowie stworzyli urządzenia, które umożliwiają pasażerom opuszczenie samochodu tuż po wypadku. Pierwsze z nich służy do otwarcia zakleszczonych drzwi, a drugie do przecinania pasów bezpieczeństwa. Jak te urządzenia działają? Czy są opatentowane? Czy są to urządzenia, które będzie można zamontować do używanych samochodów? Panów Zygmunta i Janusza gościliśmy w Dzień Dobry TVN.