Czy egzaminy gimnazjalne będą trudniejsze od tych, które będą zdawać uczniowie kończący ósme klasy? Jak wpłynie to na szanse gimnazjalistów, którzy będą rywalizować o miejsca w szkołach średnich w tzw. "podwójnym roczniku"? Czy to będą te same klasy, do których będą starali się dostać ósmoklasiści? Czy szkoły są gotowe na przyjęcie dwukrotnie większej liczby uczniów?
Ludwika Ludew, Jakub Borkowski, Franciszek Piotrowski, Wiktor Sygnowski i Krzysztof Chorzempa to gimnazjaliści, którzy - w ramach szkolnego projektu - odwiedzali seniorów w domach opieki, by grać dla nich koncerty. Finałowy występ charytatywnej trasy młodych muzyków odbył się 21 kwietnia. Dlaczego uczniowie zdecydowali się na tę akcję? Jak seniorzy reagowali na nich? Z gimnazjalistami spotkał się reporter Dzień Dobry TVN Filip Chajzer.
Coraz częściej mówi się o likwidacji gimnazjów i przywróceniu starego systemu edukacji. Czy polska szkoła nadąża za zmianami, jakie zachodzą w społeczeństwie? Kim są współcześni gimnazjaliści? Do czego dążą? Kogo chcą naśladować? I czego im najbardziej potrzeba? Zapytaliśmy o to Martę Byrską, etnografa, która przeprowadzała badania i z profesora Janusza Czapińskiego, psychologa społecznego, który je konsultował.
Dziś drugi dzień egzaminów gimnazjalnych. Uczniowie zmierzą się z testami matematyczno-przyrodniczymi. Jak przebiega sam egzamin? Dlaczego jego wynik jest tak istotny? Kto bardziej się denerwuje - dzieci czy rodzice? Jakie nastroje panowały chwilę przed rozpoczęciem egzaminu - sprawdził dziennikarz Dzień Dobry TVN Mateusz Hładki.