To najgorsze typy gości hotelowych. Jak się zachowują? "Brak klasy"

Źródło: Dzień Dobry TVN
Hotelowy savoir-vivre z najlepszym recepcjonistą świata
Hotelowy savoir-vivre z najlepszym recepcjonistą świata
Skarpetkowy savoir-vivre
Skarpetkowy savoir-vivre
Co trzeba, a czego nie wypada pisać w zaproszeniu
Co trzeba, a czego nie wypada pisać w zaproszeniu
Podstawy sztućcowego savoir vivre
Podstawy sztućcowego savoir vivre
W jakiej formie składać życzenia bożonarodzeniowe?
W jakiej formie składać życzenia bożonarodzeniowe?
Wakacyjny savoir-vivre
Wakacyjny savoir-vivre
Niestraszni mu są nawet najbardziej wymagający i rozkapryszeni klienci. Jędrzej Król został mistrzem świata w obsłudze gości hotelowych. Jak zatem radzi sobie z problematycznymi wczasowiczami? Z jakimi sytuacjami spotkał się w swojej pracy? O tym opowiedział w Dzień Dobry TVN.

Polak najlepszym recepcjonistą na świecie

Pierwszy Polak zdobył to prestiżowe wyróżnienie. Jędrzej Król, pracownik 5-gwiazdkowego hotelu wygrał konkurs World’s Best Receptionist 2024, który jest organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych (AICR International). Co trzeba zrobić, by zostać docenionym w takiej rywalizacji?

- Najpierw należy wygrać polską edycję konkursu, a później wziąć udział w edycji światowej, międzynarodowej. Konkurs jest organizowany już od ponad 30 lat przez stowarzyszenie AICR. Składa się z kilku konkurencji, które sprawdzają zdolności przede wszystkim obsługi hotelowej, czyli właśnie w trudnych, nietypowych sytuacjach. Jest też część taka back office'owa, czyli zadania back of house, pisemne, czy to jest odpowiedź na trudną opinię, czy stworzenie rezerwacji, oferty - wyjaśnił Jędrzej Król.

Czy są sytuacje, które potrafią go wyprowadzić z równowagi?

- Myślę, że jeżeli budzę się rano i nie widzę słońca nad naszym pięknym Bałtykiem, to to jest ten główny powód. Jeżeli chodzi o takie sytuacje, które są trudniejsze, one oczywiście się zdarzają, jak w każdej pracy. Myślę, że nie tylko w hotelu, ale również w telewizji, tak naprawdę gdziekolwiek - powiedział pracownik hotelu.

Koszmarni goście hotelowi

Jaki jest najgorszy typ gościa, z jakim Jędrzej Król miał do czynienia?

- Jeżeli chodzi o taki trudny typ gościa, to zawsze jest to gość niezadowolony i to niezależnie od sytuacji, którą zastał na miejscu w hotelu czy w miejscu, w którym się obecnie znajduje. Przyjeżdżamy z różnymi emocjami, z problemami i to się przelewa na obsługę, na otoczenie lub na innych gości. Brak klasy jest tym najbardziej negatywnym zjawiskiem, które czasem się niestety zdarza - wskazał recepcjonista.

Co ekspert ds. hotelowego savoir-vivre'u mógłby doradzić klientom, by ich pobyt był miły i przyjemny?

- Pamiętajmy o tym, że jesteśmy w relacji gość i gospodarz. Tak, jak przychodzimy do kogoś do domu w odwiedziny, do przyjaciół, do znajomych, nawet do obcych osób, ale przychodzimy w gości, no to nie niszczymy biurka, nie krzyczymy, nie jesteśmy niekulturalni, stosujemy się do reguł, zasad. I jeszcze coś, co się często widuję, zwłaszcza w hotelach nadmorskich, to kwestia ubioru. W szlafroku nie schodzimy do baru czy do restauracji - podkreślił Jędrzej Król.

Całą rozmowę można znaleźć w materiale wideo.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry TVN Extra znajdziesz też na Player.pl.

Skocz do sklepu TVN!
Skocz do sklepu TVN!

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Autor: Justyna Piąsta

Źródło zdjęcia głównego: Paweł Wodzyński/East News

podziel się:

Pozostałe wiadomości