Polak najlepszym recepcjonistą na świecie
Pierwszy Polak zdobył to prestiżowe wyróżnienie. Jędrzej Król, pracownik 5-gwiazdkowego hotelu wygrał konkurs World’s Best Receptionist 2024, który jest organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych (AICR International). Co trzeba zrobić, by zostać docenionym w takiej rywalizacji?
- Najpierw należy wygrać polską edycję konkursu, a później wziąć udział w edycji światowej, międzynarodowej. Konkurs jest organizowany już od ponad 30 lat przez stowarzyszenie AICR. Składa się z kilku konkurencji, które sprawdzają zdolności przede wszystkim obsługi hotelowej, czyli właśnie w trudnych, nietypowych sytuacjach. Jest też część taka back office'owa, czyli zadania back of house, pisemne, czy to jest odpowiedź na trudną opinię, czy stworzenie rezerwacji, oferty - wyjaśnił Jędrzej Król.
Czy są sytuacje, które potrafią go wyprowadzić z równowagi?
- Myślę, że jeżeli budzę się rano i nie widzę słońca nad naszym pięknym Bałtykiem, to to jest ten główny powód. Jeżeli chodzi o takie sytuacje, które są trudniejsze, one oczywiście się zdarzają, jak w każdej pracy. Myślę, że nie tylko w hotelu, ale również w telewizji, tak naprawdę gdziekolwiek - powiedział pracownik hotelu.
Koszmarni goście hotelowi
Jaki jest najgorszy typ gościa, z jakim Jędrzej Król miał do czynienia?
- Jeżeli chodzi o taki trudny typ gościa, to zawsze jest to gość niezadowolony i to niezależnie od sytuacji, którą zastał na miejscu w hotelu czy w miejscu, w którym się obecnie znajduje. Przyjeżdżamy z różnymi emocjami, z problemami i to się przelewa na obsługę, na otoczenie lub na innych gości. Brak klasy jest tym najbardziej negatywnym zjawiskiem, które czasem się niestety zdarza - wskazał recepcjonista.
Co ekspert ds. hotelowego savoir-vivre'u mógłby doradzić klientom, by ich pobyt był miły i przyjemny?
- Pamiętajmy o tym, że jesteśmy w relacji gość i gospodarz. Tak, jak przychodzimy do kogoś do domu w odwiedziny, do przyjaciół, do znajomych, nawet do obcych osób, ale przychodzimy w gości, no to nie niszczymy biurka, nie krzyczymy, nie jesteśmy niekulturalni, stosujemy się do reguł, zasad. I jeszcze coś, co się często widuję, zwłaszcza w hotelach nadmorskich, to kwestia ubioru. W szlafroku nie schodzimy do baru czy do restauracji - podkreślił Jędrzej Król.
Całą rozmowę można znaleźć w materiale wideo.
Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry TVN Extra znajdziesz też na Player.pl.
Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.
Zobacz także:
- Sztuczna inteligencja zagraża influencerom? "Istnieje duże ryzyko"
- Nowy zakaz w niektórych kawiarniach. "Uważam to za brak kultury"
- Co i jak można przewozić na rowerze? Sprawdź, jakie gadżety mogą to ułatwić
Autor: Justyna Piąsta
Źródło zdjęcia głównego: Paweł Wodzyński/East News