To najgorsze typy gości hotelowych. Jak się zachowują? "Brak klasy"

To najgorszy typ gości hotelowych. Jak się zachowują? "Brak klasy"
Źródło: Dzień Dobry TVN
Hotelowy savoir-vivre z najlepszym recepcjonistą świata
Hotelowy savoir-vivre z najlepszym recepcjonistą świata
Skarpetkowy savoir-vivre
Skarpetkowy savoir-vivre
Co trzeba, a czego nie wypada pisać w zaproszeniu
Co trzeba, a czego nie wypada pisać w zaproszeniu
Podstawy sztućcowego savoir vivre
Podstawy sztućcowego savoir vivre
W jakiej formie składać życzenia bożonarodzeniowe?
W jakiej formie składać życzenia bożonarodzeniowe?
Wakacyjny savoir-vivre
Wakacyjny savoir-vivre

Niestraszni mu są nawet najbardziej wymagający i rozkapryszeni klienci. Jędrzej Król został mistrzem świata w obsłudze gości hotelowych. Jak zatem radzi sobie z problematycznymi wczasowiczami? Z jakimi sytuacjami spotkał się w swojej pracy? O tym opowiedział w Dzień Dobry TVN.

Polak najlepszym recepcjonistą na świecie

Pierwszy Polak zdobył to prestiżowe wyróżnienie. Jędrzej Król, pracownik 5-gwiazdkowego hotelu wygrał konkurs World’s Best Receptionist 2024, który jest organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych (AICR International). Co trzeba zrobić, by zostać docenionym w takiej rywalizacji?

- Najpierw należy wygrać polską edycję konkursu, a później wziąć udział w edycji światowej, międzynarodowej. Konkurs jest organizowany już od ponad 30 lat przez stowarzyszenie AICR. Składa się z kilku konkurencji, które sprawdzają zdolności przede wszystkim obsługi hotelowej, czyli właśnie w trudnych, nietypowych sytuacjach. Jest też część taka back office'owa, czyli zadania back of house, pisemne, czy to jest odpowiedź na trudną opinię, czy stworzenie rezerwacji, oferty - wyjaśnił Jędrzej Król.

Czy są sytuacje, które potrafią go wyprowadzić z równowagi?

- Myślę, że jeżeli budzę się rano i nie widzę słońca nad naszym pięknym Bałtykiem, to to jest ten główny powód. Jeżeli chodzi o takie sytuacje, które są trudniejsze, one oczywiście się zdarzają, jak w każdej pracy. Myślę, że nie tylko w hotelu, ale również w telewizji, tak naprawdę gdziekolwiek - powiedział pracownik hotelu.

Koszmarni goście hotelowi

Jaki jest najgorszy typ gościa, z jakim Jędrzej Król miał do czynienia?

- Jeżeli chodzi o taki trudny typ gościa, to zawsze jest to gość niezadowolony i to niezależnie od sytuacji, którą zastał na miejscu w hotelu czy w miejscu, w którym się obecnie znajduje. Przyjeżdżamy z różnymi emocjami, z problemami i to się przelewa na obsługę, na otoczenie lub na innych gości. Brak klasy jest tym najbardziej negatywnym zjawiskiem, które czasem się niestety zdarza - wskazał recepcjonista.

Co ekspert ds. hotelowego savoir-vivre'u mógłby doradzić klientom, by ich pobyt był miły i przyjemny?

- Pamiętajmy o tym, że jesteśmy w relacji gość i gospodarz. Tak, jak przychodzimy do kogoś do domu w odwiedziny, do przyjaciół, do znajomych, nawet do obcych osób, ale przychodzimy w gości, no to nie niszczymy biurka, nie krzyczymy, nie jesteśmy niekulturalni, stosujemy się do reguł, zasad. I jeszcze coś, co się często widuję, zwłaszcza w hotelach nadmorskich, to kwestia ubioru. W szlafroku nie schodzimy do baru czy do restauracji - podkreślił Jędrzej Król.

Całą rozmowę można znaleźć w materiale wideo.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry TVN Extra znajdziesz też na Player.pl.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości