Psycholog biznesu

    Psycholog biznesu

    Brytyjczycy pracują na tym samym stanowisku średnio pięć lat, a Polacy - ponad dziesięć. Według pracodawców to wada czy zaleta? A jak szefowie firm postrzegają osoby, które często zmieniają pracę? Jak w czasie rozmowy kwalifikacyjnej wytłumaczyć chęć zmiany pracy? Zapytaliśmy o to gościa Dzień Dobry TVN psycholog biznesu Izabelę Kielczyk.

    Według statystyk mężczyźni w Polsce wciąż niechętnie korzystają z urlopów tacierzyńskich. Dlaczego się tak dzieje? Wynika to ze stereotypów i uwarunkowań kulturowych? O przyczynach porozmawialiśmy z psychologiem biznesu Jackiem Santorskim, którego gościliśmy w Dzień Dobry TVN.

    Przyjęło się, że napiwek powinien wynosić przynajmniej 10% kwoty rachunku - tę zasadę zna chyba każdy, kto chociaż raz jadł w restauracji, czy kawiarni. A co jeśli korzystamy z usług fryzjerów, czy kosmetyczek? Czy należy im dawać napiwki? Czy należy je dawać każdemu, czy tylko osobom, które sobie na to zasłużą? Czy działa on motywująco? Zapytaliśmy o to m.in. psychologa biznesu Miłosza Brzezińskiego i socjologa Tomasza Sobierajskiego.

    Utrata pracy to, obok rozwodu i śmierci najbliższej osoby, najbardziej stersogenne wydarzenie. Wtedy tracimy poczucie własnej wartości i zaczynamy martwić się o przyszłość. Jak sobie poradzić z utratą pracy? Czy od razu szukać nowej? Zapytaliśmy o to gości Dzień Dobry TVN: ekonomistę Marcina Iwucia i psychologa biznesu Miłosza Brzezińskiego.

    W Dzień Dobry TVN psycholog biznesu Miłosz Brzeziński wytłumaczył nam, dlaczego wizytówki są cały czas użyteczne. Jak powinna wyglądać wizytówka prawnika, a jak kogoś, kto pracuje w mediach? Jaki kolor ma "dystyngowana" wizytówka? Czy powinno dopisywać się na wizytówce prywatny numer telefonu i tytuł naukowy? Co na swojej wizytówce może zamieścić Dorota Wellman?

    Często można natknąć się na osoby, które - nie zważając na otaczających ich ludzi - głośno opowiadają przez telefon o najbardziej intymnych szczegółach swojego życia. Czy gościom Dzień Dobry TVN: aktorce Magdalenie Zawadzkiej psychologowi biznesu Miłoszowi Brzezińskiemu przeszkadzają takie głośne rozmowy przez telefon? Czy w tym wypadku obowiązują jakieś zasady dobrego wychowania? Powinniśmy zwracać uwagę osobom rozmawiającym głośno przez telefon?