ADHD jest najczęstszym zaburzeniem neurobehawioralnym diagnozowanym w dzieciństwie. Jak niestety pokazują najnowsze badania, rzadko się z niego wyrasta. Dlatego potrafi uprzykrzać na różne sposoby także dorosłe życie. Są jednak sposoby na to, by nauczyć się nad nim panować.
ADHD do niedawna było zaburzeniem, które przypisywano głównie chłopcom. Coraz częściej mówi się jednak o tym, że na to schorzenie cierpią także dziewczynki. O doświadczeniach związanych z diagnozowaniem zaburzenia u dziecka w Dzień Dobry TVN opowiada Maja Strzałkowska, pisarka i blogerka, której córka ma podejrzenie ADHD. Gościem programu była także psycholog kliniczna dr Urszula Sajewicz-Radtke. Ekspertka wyjaśnia, na co należy zwrócić uwagę, by w porę wykryć problem.
Zwłaszcza w szkole. Czy maluchy ze zdiagnozowanym schorzeniem mogą uczyć się razem z innymi dziećmi? Jakie zalecenia obowiązują nauczycieli, którzy pracują z nadpobudliwymi uczniami. Opowiedziała o tym Danuta Kozakiewicz, dyrektorka szkoły podstawowej nr 103 w Warszawie. Z kolei z Aleksandrą Piotrowską, psychologiem dziecięcym porozmawialiśmy o tym, czym tak naprawdę jest zespół ADHD. Wyróżniamy jego trzy objawy. Jakie? Potocznie mianem "ADHD" określamy malucha, które zwyczajnie jest niegrzeczne. Czy słusznie?