Dziś w polskich podstawówkach po raz pierwszy od 18 lat na rozpoczęciach roku pojawili się uczniowie klas siódmych. Jakie wyzwania czekają ich na ścieżce edukacyjnej? W którym momencie nauki zmiany wprowadzone przez reformę edukacji będą dla nich największym wyzwaniem? I jak będzie wyglądał egzamin po klasie ósmej? O tym, jak pomóc naszym dzieciom w tym trudnym dla nich okresie rozmawialiśmy w Dzień Dobry TVN z prof. Krzysztofem Biedrzyckim z Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz edukatorką i nauczycielką Ewą Borgosz.
Do naszej redakcji napisała Adrianna Gnyp, uczennica gimnazjum nr 19 w Łodzi, z prośbą o interwencję w obronie szkoły, w której się uczy. Zainteresowaliśmy się tą sprawą i zaprosiliśmy ją do studia. Wspólnie z Iwoną Miksą, nauczycielką z tego liceum i Sławomirem Sikorą z koalicji "Nie dla chaosu w szkole" rozmawialiśmy o zmianach, jakie wprowadza reforma edukacji i szansach na ocalenie dobrych praktyk wypracowanych w gimnazjach przeniesieniu ich na nowy grunt, po reformie.
Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawy reformujące system polskiej oświaty. Jak będzie wyglądać nauczanie w szkole? Czy w programie faktycznie znajdą się lekcje programowania i szachów? Czy to prawda, że "Nasz Elementarz", którego ponowne prowadzenie kosztowało państwo 60 mln złotych, przestanie obowiązywać? Na czym polega innowacyjność reformy edukacji? O tym w studiu Dzień Dobry TVN mówiła Minister Edukacji Anna Zalewska. Czy Anna Zalewska nie obawia się referendum w tej sprawie i czy naprawdę jest przekonana o słuszności swojej koncepcji?
Wczoraj Prezydent RP Andrzej Duda zatwierdził swoim podpisem kontrowersyjną dla wielu reformę edukacji, która m.in. likwiduje gimnazja i przywraca czteroletnie licea. Jakie wady dostrzega w niej nauczyciel Jan Wróbel? Zapytaliśmy go o to w Dzień Dobry TVN.
Jednym z celów nowego rządu będzie reforma oświaty. Czy likwidacja gimnazjów to dobry pomysł? Czy oznacza to powrót do starego systemu edukacji? Co o planowanych zmianach sądzą nasi eksperci? W studiu Dzień Dobry TVN gościliśmy Jana Wróbla – nauczyciela, publicystę oraz dr hab. Krzysztofa Biedrzyckiego - Eksperta Instytutu Badań Edukacyjnych, pracownika UJ.