Dla rozwoju 6-latka najważniejsze jest, aby osiągnął dojrzałość szkolną. Oznacza to, że powinien już mieć pewne umiejętności m.in. intelektualne oraz psychospołeczne, dzięki którym może zacząć uczęszczać do 1 klasy.
Czy w kwestii wysyłania 6-latków do szkół panuje zamieszanie? Jak powiedziała nam dziś Anna Zalewska, Minister Edukacji Narodowej: "Nie ma prostszej ustawy. Rodzic dostał wolność, decyduje czy 6-latek zostaje w przedszkolu, czy idzie do zakładu przedszkolnego przy szkole, czy idzie do pierwszej klasy". Czym powinni się kierować rodzice, decydując czy dziecko powinno iść do szkoły, czy do przedszkola? Annę Zalewską zapytaliśmy też o to, jakie zmiany czekają system edukacyjny w Polsce i, czy religia pojawi się wśród przedmiotów maturalnych?
Na jakie wsparcie finansowe mogą liczyć rodzice sześciolatków, którzy zdecydują się posłać swoje dziecko od września 2016 roku do szkoły? Szykują się również poważne zmiany w przepisach o prawie jazdy. Jakie? O tym w przeglądzie prasy opowiedział Andrzej Stankiewicz.
Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie oświaty. Wprowadza ona zniesienie obowiązku szkolnego dla 6-latków. Dzieci będą obligatoryjnie rozpoczynać naukę w wieku lat siedmiu. Ustawa przewiduje, że 6-latki będą mogły pójść do szkoły, ale po odpowiednim przygotowaniu. Co to oznacza? Co z dziećmi, które zdążyły pójść do szkoły w wieku 6 lat? Czy będzie zmuszone powtarzać pierwszą klasę? Jakie zmiany organizacyjne czekają szkoły i przedszkola? Gościem Dzień Dobry TVN była Teresa Wargocka, sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej.
Szkoły podstawowe przeżywają w tym roku wyjątkowe oblężenie. Do szkoły ruszyły 6-latki oraz 7-latki urodzone po 30 czerwca 2008! O to, jak sytuacja wygląda w szkołach ich dzieci, spytaliśmy Małgorzatę Rozenek, Macieja Szaciłło, Oliviera Janiaka i Martę Żysko-Pałubę. Czy rzeczywiście jest tak tragicznie jak to wynika z relacji niektórych rodziców? Czy szkoły, samorządy i wreszcie rodzice radzą sobie z zaistniałą sytuacją i czy ma ona wpływ na dzieci? Jak to wygląda w waszych podstawówkach?