Co oznaczają hotelowe gwiazdki? "52 punkty musi spełnić"

Czego możemy oczekiwać po hotelu z 3., 4. i 5. gwiazdkami?
Gwiazdki hotelowe, czyli czym różni się wygoda od luksusu
Źródło: Dzień Dobry TVN
Jeśli wybieramy się w podróż, możemy się zatrzymać w hotelu z trzema, czterema lub nawet pięcioma gwiazdkami. Co tak naprawdę kryje się za tymi oznaczeniami? Czego możemy się spodziewać w każdym z tych hoteli i czego możemy wymagać?

Co oznaczają hotelowe gwiazdki?

Marta Klepka to ekspertka ds. hotelarstwa, która od wielu lat zarządza najlepszymi obiektami w Polsce. Wybrała się do hotelu z trzema gwiazdkami, aby pokazać, czego możemy się spodziewać. Warto dodać, że gwiazdki przyznaje marszałek województwa razem ze specjalną komisją.

- Były to dwie panie, które sprawdzały, bardzo restrykcyjnie, 52 punkty, które każdy hotel musi spełnić o pewnym standardzie. Ważnym punktem jest przestrzeń zewnętrzna, zagospodarowanie terenu, co każdy pokój musi spełnić jeśli chodzi o wyposażenie, restauracja, części wspólne i wiele, wiele innych - wyliczała Marzena Furmanek, dyrektor hotelu w Lubawie.

Pokój dwuosobowy w takim hotelu powinien mieć 14 metrów kwadratowych. W takim pomieszczeniu pod biurkiem powinno znajdować się gniazdko. W pokoju, który oglądała Marta Klepka, kontakt znalazł się też przy łóżku.

- Zadbaliśmy o to, żeby każdy z gości miał bezpośredni kontakt do ładowania telefonu - dodała Marzena Furmanek.

Jak wygląda pokój w hotelu pięciogwiazdkowym?

Następnie Marta Klepka wybrała się do hotelu pięciogwiazdkowego. Co ciekawe, portier od razu zabrał jej bagaż.

- Portier, podobnie, jak concierge, jest tutaj, żeby pomagać. Zapewniam panią, że czas dostarczenia bagażu do pokoju nie będzie dłuższy niż 5 minut. Używamy specjalnych wind serwisowych, nie musimy czekać, na aż któraś z gościnnych wind będzie wolna i dostępna - wyjaśnił Piotr Prasuła, prezes stowarzyszenia Złote Klucze Concierge w Polsce.

Concierge, z którym rozmawiała ekspertka, miał przypięte do klapy dwa skrzyżowane ze sobą złote klucze. Są one symbolem międzynarodowej organizacji, do której przynależą concierge z najbardziej luksusowych hoteli na całym świecie.

- Może się pani do nas zwrócić dosłownie z każdą prośbą tak długo, jak ona jest moralna, legalna i etyczna. Może się pani do nas zgłosić z prośbą o zamówienie kwiatów, zamówienie biletów do opery, o zamówienie biletów lotniczych, o zamówienie stolika w restauracji. Nawet wtedy, kiedy pozornie te rzeczy wydają się nie do załatwienia, bo np. opera została wyprzedana - podkreślił.

Jak prezentuje się pokój w hotelu z 5 gwiazdkami? Dowiecie się tego z dalszej części materiału.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry TVN Extra znajdziesz też na Player.pl.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości