Newsy

Polacy kochają gry komputerowe. "Generujemy prawie 600 mln euro przychodu"

Newsy

Aktualizacja:

Dokładnie pół wieku temu nastąpił ogólnoświatowy przełom technologiczny - wydano pierwszą konsolę do gier wideo. Wraz z jej stworzeniem zaczął rozwijać się rynek domowych konsoli. Dzisiaj czas przy grach komputerowych spędza około 17 mln Polaków. Stały się tak popularne, że Ministerstwo Edukacji rozważa włączenie ich do podstawy programowej.

Konsole do gier wideo podbiły świat

3 marca 1971 r. firma Magnavox dostała wyłączną licencję technologii telewizyjnych gier wideo od Sanders Associates Inc. Pierwsza konsola została opracowana przez zespół kierowany przez Ralpha Baera. Dzień ten zapoczątkował przełom w świecie technologii.

- Wydaje się nam, że gry są czymś nowym, ale tak nie jest. 50 lat temu firma Magnavox uzyskała licencję na stworzenie pierwszej konsoli do gier i od 72. roku mogliśmy ją nabywać - powiedział dr Maciej Kawecki, ekspert ds. nowych technologii.

Space Invaders - pierwsza gra na konsolę

Gra Space Invaders do dzisiaj stanowi inspirację dla marek odzieżowych i producentów rozmaitych akcesoriów, którzy w swoich projektach wykorzystują ikonki "małych stworków".

- Najbardziej znaną grą był Space Invaders. Na pewno każdy ją kojarzy, bo do dziś na różnego rodzaju ubraniach jest kultowy "stworek" z tej gry - mówił dr Maciej Kawecki w Dzień Dobry TVN.

- W 1980 r. w San Francisco odbył się gigantyczny turniej tej gry, który porównywany był rangą wydarzenia do Super Bowl. Chwilę później ta gra trafiła do automatów Japonii i budziła ogromne zainteresowanie. Żeby w nią zagrać, trzeba było do automatu wrzucić monetę stujenową, której zabrakło w kraju. To pokazuje moc sektora gier komputerowych - dodał nasz gość.

Gry komputerowe a edukacja

Jak przypomniał dr Maciej Kawecki, w 2020 r. Ministerstwo Edukacji rozpoczęło program pilotażowy włączenia gier komputerowych do podstawy programowej.

- W przyszłości gry komputerowe będą podstawą edukacji dzieci na równi z lekturami szkolnymi. To pokazuje, że to sektor, który nie ma tylko negatywnego wpływu. (...) Polska zajmuje 7. miejsce na świecie, jeśli chodzi o światowy sektor gier komputerowych. Gra w nie 17 mln Polaków, generując prawie 600 mln euro przychodu - zaznaczył ekspert ds. nowych technologii. Zaznaczył przy tym, że gry mają dobre i złe strony.

- Wydaje mi się, że dzisiaj dobrze opowiedzieć o tych dobrych. Znam dziecko, który uczy się języka angielskiego po to, żeby mógł się komunikować z kolegą z Chin. Profesjonalne granie w gry szkoli z punktu widzenia technologicznego, ale i analitycznego - dodał specjalista.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.pl

Zobacz też:

Autor: Oskar Netkowski

Tagi:
Prowadzący:
Tagi:
Prowadzący:
Pozostałe wiadomości